امام جمعه بوشهر:
امام جمعه بوشهر با تأکید بر راه‌اندازی مرکز بستری سرپایی در جنوب استان بوشهر گفت: برای توسعه خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی نیازمندی‌های دارویی و تجهیزاتی بیماران کرونایی در جنوب استان بوشهر تأمین شود.
کد خبر: ۹۸۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 21 August 2021

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه قرارگاه مرکزی مردمی سیدالشهدا علیه‌السلام در حمایت از درمان بیماران کرونایی استان بوشهر به‌صورت ویدئوکنفرانس با بیان اینکه مهار بیماری و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تنها وظیفه بخش بهداشت و درمان نیست اظهار داشت: برای کنترل و مهار بیماری کرونا نیاز به یک عزم ملی است چون یک بیماری فراگیر محسوب می‌شود و در این راستا مدیریت آن در خانه و منازل توسط مردم نیز مورد تأکید است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تولید و جذب دارو مورد نیاز بیماران کرونایی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: توزیع صحیح و عادلانه دارو و تجهیزات ویژه بیماران کرونایی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در این زمینه تأمین نیروی انسانی کارآمد در بخش‌های پزشکی، پرستاری و کمک پرستاری باید در اولویت باشد.

امام جمعه بوشهر، باتأکید بر ایجاد قرارگاه رسیدگی به بیماران کرونایی در جنوب استان بوشهر تصریح کرد: 4 شهرستان عسلویه، دیر، جم و کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد که ایجاد قرارگاه در منطقه جنوب برای رسیدگی به بیماران کرونایی در یکی از این شهرستان‌ها برای خدمات‌رسانی به همه بیماران 4 شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه کنگان و عسلویه محل استقرار صنایع بزرگ پارس جنوبی دارای جمعیت سیار است گفت: این شهرستان‌ها مناطق فوق صنعتی و دارای آلایندگی‌های بسیاری است و همسو با بیماری کرونا مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند که نیاز به مدیریت ویژه برای کنترل و مهار بیماری کرونا دارد.

صفایی بوشهری، وضعیت شهرستان‌های جنوب استان بوشهر در شیوع بیماری کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس نیاز شهرستان‌های جنوب استان بوشهر، باید تخت‌های بستری و تجهیزات درمانی و تشخیصی افزایش یابد و تأمین دارو و سرم در اولویت قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به احتمال وقوع موج دیگر شیوع کرونا در ماه‌های پیش‌رو تأکید کرد: از هم‌اکنون با پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از بحران در موج‌های بعدی کرونایی انجام شود که تجهیز مراکز درمانی، پایگاه‌های سرپایی درمانی، تأمین دارو و سرم از آن جمله است.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر راه‌اندازی مرکز سرپایی بستری در مرکز 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر از جمله کنگان خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی این مرکز، شناسایی یک محل مناسب و تجهیز آن با مدیریت سپاه پاسداران باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای ایجاد مرکز سرپایی بستری در مرکز 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در این راستا تأمین نیازهای تجهیزاتی و دارویی بیمارستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری تأمین نیروهای مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به‌صورت سرپایی و بستری موقت در جنوب استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام نیازهای مراکز درمانی باید شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان تأمین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اختصاص مصلا و حوزه‌های علمیه استان بوشهر به حوزه خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تصریح کرد: از همکاری همه مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله فرماندهان سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و پرستاری، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی، ائمه جمعه‌ و شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود این نشست‌ها سبب ارتقای سطح بهداشت، درمان و حل مشکلات درمانی در استان بوشهر و این بیماری هر چه زودتر ریشه‌کن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار