استاندار بوشهر با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو پرورشی در استان گفت: با تکمیل و افتتاح شهرک شیلات رود شور تولید این آبزی در استان به ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 25 August 2021

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، تولیدی، خدماتی و رفاهی شهرستان دیلم در دومین روز از هفته دولت به‌صورت ویدئوکنفرانس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان نماد خدمتگزاری دولت به جامعه اسلامی اظهار داشت: خدمات مسئولان در همه بخش‌ها قابل ستایش و قدردانی است.

وی باتأکید بر انتقال صحیح پیام‌ها برای افزایش آگاهی جامعه، میزان مراجعه مردم استان بوشهر برای درمان به دیگر نقاط را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه زیرساخت‌های درمانی میزان مراجعه مردم برای درمان به دیگر استان‌ها از 28 به 17 درصد کاهش یافته است و با تکمیل طرح‌های در حال اجرا پیش بینی می‌شود در آینده به 14 درصد برسد.

استاندار بوشهر از افتتاح 73 پروژه ورزشی در 4 سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه ورزشی هر 18 روز یک پروژه در حوزه ورزش در استان افتتاح شده است.

گراوند، توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی، و حوزه برق‌رسانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: خاموشی برق در استان بوشهر در راستای رضایت مردم از 978 دقیقه به 226 دقیقه در سال گذشته رسید و این درحالی است که متوسط کشوری برای هر مشترک در سال 600 دقیقه است.

وی با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن از اجرا طرح‌های مختلف در شهرها و روستاها تصریح کرد: بنیاد مسکن استان بوشهر در مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی فعالیت‌های مهمی انجام داده که تعداد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده از متوسط کشوری بالاتر است.

استاندار بوشهر، ساخت 60 واحد مسکونی کارگری در دیلم را مورد اشاره قرار داد و افزود: این واحدها که با تلاش بنیاد مسکن استان بوشهر ساخته شده در دومین روز از هفته دولت افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار داده شد.

گراوند خدمات بنیاد مسکن در عمران روستایی را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: آسفالت معابر، ساخت بوستان‌ها و پارک‌ها در روستاهای استان بوشهر توسط بنیاد مسکن حائز اهمیت است که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر، این نهاد در اجرا طرح‌های عمرانی و مقاوم‌سازی بناهای روستایی رتبه نخست در کشور دارد.

وی با قدردانی از خیران شهرستان دیلم در مشارکت طرح‌های مختلف درمانی در عرصه مقابله با کرونا افزود: توسعه زیرساخت‌های درمانی در شهرستان دیلم مدیون همکاری خیران این شهرستان است.

استاندار بوشهر به خدمات در حوزه جهاد کشاورزی و شیلات پرداخت و خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در عرصه تولید، بهره‌وری، صنایع وابسته به کشاورزی و شیلات انجام شده است.

با تکمیل و افتتاح شهرک شیلات رود شور تولید این آبزی در استان به 50 هزار تن افزایش می‌یابد

گراوند یکی از برنامه‌های مهم استان در عرصه آبزیپروری را پرورش میگو دانست و بیان کرد: تولید میگو با پیش‌بینی انجام شده امسال به 30 هزار تن می‌رسد که با تکمیل و افتتاح شهرک شیلات رود شور تولید این آبزی در استان به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

وی از افتتاح پروژه‌های شهرستان دیلم در دومین روز از هفته دولت در دیلم خبر داد و افزود: در دومین روز از هفته دولت افزون بر 118 میلیارد تومان پروژه در شهرستان دیلم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: امروز 5 پروژه در بخش‌های جهاد کشاورزی، برق‌رسانی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن و حوزه سلامت افتتاح شد و این درحالی است که برخی دیگر از پروژه‌های این شهرستان با حضور مسئولان افتتاح و با عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

131 میلیارد تومان پروژه در حوزه برق‌رسانی افتتاح شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت تصریح کرد: در این هفته پروژه‌های شاخص برق‌رسانی با 131 میلیارد تومان قابل افتتاح است و 55 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

غلامرضا حشمتی از افتتاح 4 پروژه برق‌رسانی در دیلم خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها شامل نیرورسانی، احداث، اصلاح، بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق و با اعتبار 96 میلیارد ریال اجرا شده است.

17 میلیارد تومان به بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از افتتاح ساختمان‌های ملکی ادارات در همه شهرستان‌ها خبر داد و افزود: طرح‌های فرهنگی و ورزشی یکی از اولویت‌های این اداره کل است که 17 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

مصدق کشاورزی، با اشاره به افتتاح 3 سالن ورزشی ویژه کارگران تا 3 ماه آینده در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تمام پروژه‌های اجرا شده این اداره کل زیر 2 سال تکمیل و افتتاح شده است.

افتتاح پروژه 60 واحدی بنیاد مسکن استان بوشهر در دیلم

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افتتاح 60 واحد مسکونی کارگری شهرداری دیلم خبر داد و بیان کرد: این واحدهای مسکونی در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع و با زیربنا 5 هزار و 400 متر مربع در 15 بلوک ساخته شده است.

حمید حیدری‌بریدی هزینه اجرا این پروژه را 18 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات دولتی، یک میلیارد تومان یارانه نقدی از بنیاد مسکن و مابقی آورده مردمی است.

وی افتتاح پروژه دیوار حفاظتی برای مهار آبهای روان در روستای والفجر دیلم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پروژه به طول 500 متر و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ساخت و افتتاح 2 پل ورودی به روستا بنه‌اسماعیل با اعتبار 5 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌ها دانست و اضافه کرد: در این راستا عملیات اجرایی آسفالت معابر روستایی به طول 3 کیلومتر و 4 میلیارد تومان آغاز شد.

افتتاح 10 پروژه جهاد کشاورزی استان بوشهر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح 10 پروژه در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر 834 میلیارد تومان اجرا شده است.

محمد تقی منوچهری توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری ‌محصولات اجرا طرح گلخانه‌ها، سردخانه و آبیاری تحت فشار را از دیگر پروژه‌ها دانست و افزود: در دیلم کارخانه خوراک آبزیان با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح این کارخانه با ظرفیت تولید 15 هزار تن غذای آبزیان در سال زمینه اشتغال 24 نفر در هر شیفت کاری فراهم شده است.

افتتاح 18 پروژه در شهرستان دیلم

فرماندار دیلم هم از افتتاح 18 پروژه در این شهرستان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها با 937 میلیارد ریال اجرا شده و این درحالی است که پروژه‌های دیگری عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

احمد دشتی بهره‌برداری از 60 واحد مسکونی کارگران شهرداری دیلم را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای اجرا این پروژه 18 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار