متاسفانه از هفته ها قبل ، برخی  از افراد وگروه ها در شهرستان دهلران با فشار بر مسئولان ستاد کرونا و مسئولان بهداشتی به دنبال جابجایی مرکز تجمعی واکسناسیون در این شرایط سخت کرونایی وارد میدان شده اند وبا پیش کشیدن  مسائل شرعی در تلاشند  این مرکز را جابجا نمایند . جابجایی که قطعا باعث اختلال در بحث واکسیناسیون در شرایط مرگ بار فعلی که کرونا ایجاد کرده است در پی خواهد داشت !
کد خبر: ۹۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ 25 August 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور :: بر اساس آما رسمی مسئولان ستاد کرونای کشور ،متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر برسدو
هر چند عده ای معتقدند که تعداد جان باختگان کرونا بیش از آمار اعلام شده توسط مسئولان است، اما هر چه که هست متاسفانه روزانه بیش از 700نفر در کشوربر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند. به عبارتی ، 700خانواده بی سرپرست ، هزاران فرزند از  داشتن نعمت پدر ، مادر ، برادر و یا عزیزان خود محروم می شوند. ولی متاشفانه تا اینجای کار این انسانیهای از دست رفته به عدد تبدیل شده اند !
 
 با آغاز شیوع پیک پنجم کرونا شاهد شدت موج مرگ میر ناشی از آن هستیم ،موجی که بیشترجوانان را نشانه گرفته که هنوز برخی از آنها به سن میانسالی خود نرسیدند که نیاز است مسئولان امر نسبت به واکسیناسیون عمومی در کشور پیش از پیش اهتمام ورزند.
 
 متاسفانه در موج پنجم در شهرستان دهلران برابر آمار ارائه شده  مسئولان  از 11تیر ماه تا کنون بیش از 21نفر بر اثر کرونا جان باختند که میانگین مرگ میر هر سه روز یک نفر بوده  ودر مجموع 95نفر فوتی ناشی از کرونا در دهلران به ثبت رسیده  که آماربسیار تکان دهنده ای  است .
 
 با آغاز واکسیناسیون در کشور ،مسئولان بهداشتی در تلاشند تا منطبق با شرایط وامکانات موجود، مردم کشور را واکسینه کنند و با ایجاد پایگاه های تجمعی تلاش دارند تا  سرعت زمان واکسناسیون را بالا برده  تا مردم در مقابل این ویروس در امان بمانند.  هر چند دیر ولی به قول معروف ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است!
 
در شهرستان مرزی دهلران به خاطر مشکلات و کمبود امکانات و با توجه به گرمای بالای 50درجه با همت مسئولان مرکز تجمعی واکسیناسیون را در نزدیک ترین مکان به بیمارستان ،بخاطر تمهید اندیشی در راستای احتمالات بعد از تزریق واکسن، در یکی از مساجد شهر که اتفاقا  500متر تا بیمارستان فاصله داشته با امکانات سرمایشی باتوجه به گرمای بالا مستقر شده و این امر سرعت بخشی در امر واکسیناسیون را دنبال داشته است .
 
 متاسفانه از هفته ها قبل ، برخی  از افراد وگروه ها در شهرستان دهلران با فشار بر مسئولان ستاد کرونا و مسئولان بهداشتی برای جابجایی مرکز تجمعی واکسیناسیون در این شرایط سخت کرونایی وارد میدان شده اند وبا پیش کشیدن مسائل شرعی در تلاشند این مرکز را جابجا نمایند . جابجایی که قطعا باعث اختلال در بحث واکسیناسیون در شرایط مرگ بار فعلی خواهد شد.
 
بدون شک مسجد، پايگاه مهم عبادي و اجتماعي مسلمانان بوده  و جايگاه مسجد از منظر اسلام جايگاه رفيعي است .مسجد سنگر مردم است که در کشور ما بخصوص در زمان هشت سال دفاع مقدس مکانی برای ارائه خدمت به مردم  بوده و هست که این بیانگر اهمیت مسجد در کشور ماست  که امروز همه مساجد ما دارای پایگاه های فرهنگی ، آموزشی  و تربیتی نیز هستند . 
 
بی شک شرایطی که  امروز ویروس کرونا برکشور  حاکم کرده  کمتر از جنگ نیست و همه ملل در تلاشند از طریق افزایش سرعت  واکسناسیون عمومی ،جان شهروندان را نجات دهند. در کشور ما نیز به خاطر کمبود امکانات  ناشی از تحریم؛ نظام ودولت با همه توان وارد  میدان شده ند و تمامی  امکانات موجود را برای تحقق این امر وصیانت از جان مردم بسیج کرده اند . 
 
اینکه عده ای قلیل در شهرستان دهلران به بهانه های شرعی آنهم در این شرایط که جان مردم در معرض تهدید جدی  قرار دارد ، خط انتقال این مرکز مهم واکسیناسیون را دنبال می کنند ،موضوعی قابل تامل است که عمل به آن می تواند جان شهروندان دهلرانی را به خطر اندازد ،موضوعی که تعجب دلسوزان ،کادر پزشکی و مردم را برانگیخته است ،درحالیکه فقه مترقی اسلام در بسیاری از موارد برای حفظ جان مسلمان ،احکام را تلطیف نموده و از سوی تقیه را حائز شمرده است ،این آقایان در وسط این بحران واقعا چه چیزی را دنبال می کنند ؟!
 
در عجبیم که  این افراد چطور در این شرایط سختی که کادر درمان شهرستان با کمترین امکانات در حال نجات  انسان ها هستند به جای دلسوزی برای مردم مسلمان وصیانت از جان آنان،دلسوز دین واحکام شرعی شده و  هفته هاست وقت خود را صرف جابجایی مرکز تجمعی واکسناسیون کرده اند ! به راستی این همه مرگ میر ناشی از کرونا در سطح شهر را نمی بینند ؟کجای فقه مترقی اسلام ،احکام اولیه وثانویه شرعی چنین موضوعی را تجویز کرده است؟
 
آقایان ! شهر غرق در عزا و ماتم است و مسجد سنگر مردم ،لطفا آنان  را سرگردان نکنید چرا که فلسفه وجودی دین اسلام هدایت ونجات جان انسانها برای بهتر زندگی کردن است! بیش از این با این افکار تند و زننده برای مردم دردسر ایجاد نکرده و نسخه دین گریزی در بین مردم نپیچید !براستی که این رفتارها جز زحمت برای مسلمانان وهزینه تراشی برای دین چه عایدی دیگری در پی دارد ؟!
 
به یقین آمرین این جابچایی به نام دین ، ضامن جان مردم خواهند بود و بروز هرگونه مشکلی دراین خصوص مستقیما متوجه رفتار آنان خواهد بود! این نکته را به یاد داشته باشید در روزگاری که ما رفتار مخرب و اندیشه های آسیب زا به نام از سوی گروهای افراطی برون مرزی را مذموم می دانیم ،میدان داری این نوع رفتار در کشور ما چه معنایی خواهد داشت !؟
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
باتشکر از اقای کاور .لطفا اسامی که باعث جابجای میشن به مردم اعلام کنید تا متوجه کار بشن قتل عمد انجام میدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار