مدیرکل تبلیغات استان بوشهر گفت: مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در فضاهای حقیقی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فضاهای مجازی به‌صورت با شکوه اهداف دشمنان در ماه محرم را ناکام کردند.
کد خبر: ۹۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 27 August 2021

هر چند ویروس و بیماری کرونا اجرا برخی برنامه‌ها، مراسم‌ها، آیین‌ها و طرح‌ها را با مشکل مواجه کرده است ولی برنامه‌های ماه محرم که به فرموده امام راحل محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است باشکوه‌تر و پربارتر از گذشته ولی با رعایت همه شیوه‌نامه بهداشتی با حضور مردم متدین، مومن و ولایت‌مدار در دهه نخست ماه محرم برگزار شد.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر مراسم دهه نخست ماه محرم امسال در فضاهای حقیقی و مجازی در نقاط مختلف استان بوشهر با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد رضا طاهری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی استان عملکرد خوبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دهه نخست ماه محرم داشتند اظهار داشت: طبق بازرسی‌ها و ارزیابی‌های انجام‌ شده از هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، آنان با رعایت کامل شیوه‌نامه بهداشتی در دهه نخست ماه محرم به عزاداری پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در فضاهای حقیقی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فضاهای مجازی به‌صورت با شکوه اهداف دشمنان در کم‌رنگ برگزار شدن برنامه‌های ماه محرم را ناکام کردند.

عشق و ارادت به سالار شهیدان خاموش شدنی نیست

امام جمعه بوشهر هم از رعایت شیوه‌نامه بهداشتی هیئات مذهبی در دهه نخست محرم تقدیر و بیان کرد: در برگزاری ارزشمند مراسم سوگواری در دهه نخست ماه محرم با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه برنامه‌های پرمحتوا، از همه مردم استان بوشهر به ویژه هیئات مذهبی و دیگر نهادها، سازمان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرک قدردانی می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری مکتب عاشورا را مسیر تضمین کننده عزت، آزادگی و انسانیت دانست و افزود: عشق و ارادت به امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدا دشت کربلا نه تنها خاموش شدنی نیست، بلکه هر چه می‌گذرد عواطف انسانی و ایمانی را شعله‌ور، فهم و اندیشه آزاداندیشان عالم را پربار و عدالت و آزادی‌خواهان عالم را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خدمات و فعالیت ارادتمندان سید و سالار شهیدان و خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: دهه نخست ماه محرم امسال ارادتمندان سالار شهیدان با برپایی و حضور در مراسم عزای حسینی نشان دادند، با وجود خواست دشمنان بشریت، مکتب نجات بخش حسین بن علی علیه‌السلام عالم‌گیر و عشق به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام فراتر از همه‌ مرزهای عقیدتی، مذهبی و جغرافیایی است.

تلاش دشمنان در کمرنگ کردن اثر محرم بی‌نتیجه ماند

شبکه‌های وابسته خارجی با زدن بر طبل دوگانه‌خوانی دین و علم، سعی بر بی‌اثر کردن روح قیام عاشورا حسینی را داشتند که با همت و هوشیاری مردم، حربه‌های دشمنان ناکام ماند.

با شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا، بسیاری از مردم برای شکسته شدن زنجیره انتقال این ویروس با تمام توان به مقابله با آن پرداخته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در صدر برنامه روزمره خود قرار دادند.

با وجود تمام تلاش دشمنان و شبکه‌های خارجی برای کمرنگ کردن دهه نخست محرم و مجالس عزاداری اباعبدالله علیه‌السلام ، مردم حسینی همچون سال‌های قبل با رویه‌ای متفاوت دست به برگزاری مجالس اهل بیت علیه‌السلام زدند.

رویه‌ای جدید برای مجالس عزاداری حسینی

یکی از طرح‌های اجرایی در ایام محرم طرح «کوچه‌های حسینی» با عنوان چهل شب، چهل روضه» به همت کانون فرهنگی تبلیغی بنیان مرصوص و با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای عالیشهر از شب 12 محرم بـه مدت 40 شب در سطح این شهر برگزار می‌شود.

این طرح یکی از صدها طرح ابلاغی توسط فعالان فرهنگی و نهادهای دینی مذهبی استان بوشهر است که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اجرایی می‌شود.

هیچکس نباید از مجالس حسینی محروم بمانند

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی عالیشهر با توجه به شیوع ویروس کرونا و محرومیت برخی افراد در بهره‌گیری از جلسات عزاداری امام حسین (ع) گفت: در دهه نخست محرم و دهه آخر صفر شاهد برگزاری بیشترین فعالیت هیئت‌های مذهبی، مراسم‌ و محافل هستیم، با وجود این موضوع در 40 شبی که بین این دو دهه قرار گرفته است، مراسم متفاوتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی در شرح چگونگی این طرح افزود: با دعوت از مؤمنین که تقاضای برگزاری این برنامه‌ها را دارند، در سطح کوچه‌ها و با محوریت یکی از خانواده‌های آن کوچه یک مجلس روضه در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی از استقبال باشکوه مردم برای شرکت در این طرح و برگزاری مراسم در کوچه‌های خود خبر داد و اضافه کرد: این جلسات متمرکز در یک محل نیست و در همه سطح شهر و به ویژه نقاطی که دسترسی مردم کمتر به مجالس عزاداری است، محافل و مجالس عزاداری و حسینیه‌ها وجود دارد، برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار