استاندار بوشهر:
استاندار بوشهرگفت: با سرمایه گذاری ۴۶۵میلیارد تومان در بخش توسعه طرح‌های گلخانه‌ای، این استان امروز در ردیف ۱۰ استان برتر کشور در این بخش قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۹۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 01 September 2021

به گزارش «تابناک بوشهر»، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست با مدیران استان بوشهر افزود: ظرفیت گلخانه‌ای این استان تا سال ۹۲ تنها ۸۷ هکتار بود که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲۴ هکتار و در سال ۹۹ به ۴۳۰ هکتار افزایش یافت.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این گلخانه‌ها در استان بوشهر سالانه ۹۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و شمار شاغلان در این واحدها نیز از ۸۷۰ نفر به بیش از چهار هزار و ۲۸۰ نفر افزایش یافته است.

گراوند ادامه داد: تولید محصول خارج از فصل، کاهش هزینه تولید نسبت به کشت در فضای باز، استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی همچون آب، بذر، کود، سموم، کنترل بیماری‌ها، آفت‌ها، آلودگی‌های احتمالی، اشتغال‌زایی و استفاده از زمین‌هایی که کشت باز در آنها امکان پذیر نیست از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر در خصوص اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی گفت: تا سال ۹۲، ۲۲هزار و ۸۴۸ هکتار از مزارع و باغ‌های این استان به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز بود که باتوجه به سرمایه گذاری انجام شده امروز این آمار به ۳۸ هزار و ۳۹۱ هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبار طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی از ۲ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافته است.

گراوند یادآور شد: با افزایش اعتبار و تعریف طرح‌های مختلف در بخش آبیاری نوین، زمین‌های زیر پوشش این طرح‌ها از یکهزار و ۵۳۴ هکتار در سال به سه هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: به تازگی نیز ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای شبکه‌های آبیاری سعدآباد و آبپخش اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح نوین آبیاری نخیلات علاوه بر افزایش فیزیکی بهره‌وری تولید از ۳۴۵ گرم محصول خرما به یک کیلو و ۳۳۰ گرم افزایش می‌یابد و میزان مصرف آب هم از ۲۳ هزار به ۱۲ هزار متر معکب در هکتار کاهش می یابد.

استاندار بوشهرگفت: همچنین ظرفیت سردخانه‌های خاص محصول خرما از ۱۵هزار تن تا سال ۹۲، به ۶۵هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۹ افزایش یافت و همچنین ظرفیت فرآوری و بسته بندی محصول خرما نیز از ۴۵ هزار تن در سال ۹۲ به ۹۰ هزار تن در سال ۹۹ افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار