فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام در استان در رفع محرومیت گفت: این قرارگاه نقش مهمی در کاهش بخشی از مشکلات مردم جامعه را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۹۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 02 September 2021

به گزارش «تابناک بوشهر»، سردار علی رزمجو صبح امروز در نشست با دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم این نهاد در رفع مشکلات محرومان و تحقق اهداف مورد نظر اظهار داشت: آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو از نهادها و سازمان‌های مولود انقلاب و وابسته به نهاد ولایت هستند و ضرورت دارد فعالیت این مجموعه‌ها در راستای اهداف متعالی انقلاب و خدمت به مردم باشد.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به پیامدهای ناشی از بیماری کرونا در کشور از جمله تعلیق و یا از بین رفتن تعدادی از مشاغل که شرایط سختی را برای برخی از مردم تحمیل کرده است خاطرنشان کرد: بر اساس تدبیر و رهنمون حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، رزمایش همدلی و نهضت کمک مؤمنانه که مورد استقبال مردم ولایت‌مدار استان و دستگاه‌ها قرار گرفته است، ظرفیت و فرصت مناسبی را برای جلوگیری از تبعات و پیامدهای منفی این بیماری به‌ویژه بر اقشار محروم و کم‌برخوردار در جامعه فراهم کرده است.

وی کمک به محرومان و نیازمندان را یکی از اهداف نهادی انقلابی از جمله آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: امروز همه نهادها انقلابی از جمله آستان قدس رضوی با انگیزه، استعداد و ظرفیت بالا با همدلی و هم‌افزایی برای غلبه بر مشکلات مردم و کمک به نیازمندان و محرومان استان بوشهر مصمم و مجاهدانه به صحنه آمده‌اند.

رزمجو با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان بوشهر تصریح کرد: این قرارگاه با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج و کمک‌های دولت، ظرفیت قدرتمند و تعیین‌کننده برای کاهش بخشی از مشکلات جاری مردم را فراهم کرده است .

وی با اشاره به نقش مهم خیران در عرصه رفع مشکلات نیازمندان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود آحاد مردم برخوردار به‌ویژه خیران استان که همواره پیشتاز یاری‌رسان به اقشار آسیب دیده بوده‌اند در حد بضاعت نقش خود را در این نهضت الهی به نمایش گذاشته و به کمک مردم محروم نیازمند می‌شتابند.

شبکه کانون‌های خدمت رضوی عمومی و تخصصی در سطح استان ایجاد شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر هم گزارشی از فعالیت و خدمات فرهنگی و اجتماعی کانون‌های عمومی، تخصصی و کانون‌های مرکزی خدمت رضوی شهرستان‌ها ارائه کرد و افزود: راهبردهای آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی در 3 بخش توسعه خادم، افزایش خدمت و توسعه مخدوم برنامه‌ریزی شده که مأموریت اصلی برای کانون‌های تخصصی شامل ایجاد و تقویت شبکه مؤمنانه خادمیاران، پشتیبانی از کانون‌های خادمیاران محله و ایجاد شبکه کانون‌های خدمت رضوی عمومی و تخصصی در سطح شهرستان‌ها است.

فرید محبی با اشاره به شرح وظایف دبیرخانه استانی بر توسعه و تعمیق معارف غنی فرهنگ رضوی ، اجرا برنامه‌های مناسبتی، توسعه شبکه خادمیاران ، حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی به محرومان استان تأکید کرد .

شبکه‌سازی خیران ، مجمع خیران خادمیاران رضوی در استان بوشهر تشکیل شد

وی از تشکیل نخستین نشست مجمع خیران خادمیاران رضوی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور سازماندهی خادمیاران خیر و مشارکت آنان در پروژه‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های نیکوکارانه و شبکه‌سازی خیران ، مجمع خیران خادمیاران رضوی در استان بوشهر تشکیل شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر ادامه داد: باید به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در استان توجه ویژه کرد و مشارکت خیران در فعالیت‌های تخصصی کانون‌های ۲۰ گانه دبیرخانه و ساختار سازی و سازماندهی خیران در این موارد بسیار حائز اهمیت است .

محبی ضمن تشکر از زحمات مدافعان سلامت عنوان کرد: کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های استان با توجه به افزایش بیماران کرونایی تلاش‌های مستمری برای خرید دارو بیماران نیازمند و تأمین مواد غذایی و بسته‌های معیشتی آنان داشته که این اقدامات با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان دوام دارد.

وی افزود : مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های مالی خود را برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان استان به حساب آستان قدس رضوی با شناسه محرومیت‌زدایی واریز تا پس از طی مراحل ، این کمک‌ها برای کمک به محرومان و نیازمندان هزینه شود.

در این نشست بر فعال‌سازی مجامع شهرستانی، تدوین بانک اطلاعات خیران برمبنای فعالیت کانون‌های 20 گانه، شبکه‌سازی خیران و شناسایی نیازمندان واقعی غیر تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی تأکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار