۱۲ شهریور سالروز شهادت قهرمان مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است. سرداری شجاع که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نام او و قیام او از نام های درخشان در مبارزات ملت ایران است. کسی که در مظلومیت و گمنامی در برابر استعمار قیام کرد و قیام او خدمتی بزرگ به استقلال ایران بود.
کد خبر: ۹۹۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 04 September 2021

مصاحبه با خواهر زاده شهید رئیسعلی دلواری

محمد دلواری خواهر زاده شهید رئیسعلی دلواری :رئیسعلی دلواری شناسنامه افتخار ملی و غرور هر بوشهری است

خواهر زاده شهید رئیسعلی دلواری بمناسبت 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت:
رئیسعلی دلواری شناسنامه افتخار ملی و غرور هر بوشهری است،
محمد دلواری در رابطه با اهمیت مقاومت سردار جنوب عنوان نمود:رئیسعلی دلواری نماد یک مجاهدی است که با حس وطن پرستی و گرایش های دینی به ایستادگی در مقابل ارتش متجاوز انگلیسی تا آخرین داشته خود یعنی جان شیرینش و نوشیدن جام شهادت، می باشد. تا تاریخی پراز افتخار در هر عصر و نسلی برای مردمان استان بوشهر رقم بزند.

محمد دلواری در ادامه افزود :رئیسعلی دلواری خدمت بزرگی برای استان بوشهر نموده است و بهمین خاطر باید تمام ظرفیت های استان برای گرامیداشت این شخصیت ملی عملیاتی شوند تا رسالت ما که شناساندن ابعاد زندگی و اندیشه های وطن پرستی و مقاومت اسلامی این مرد بزرگ است به نسل جدید به بهترین نحو صورت گیرد.

محمد دلواری با اشاره فضائل اخلاقی سردار بیان کرد : رئیسعلی دلواری همیشه در مقابل مردم احساس مسئولیت داشت و صادقانه انجام وظیفه می نمود و این ویژگی صداقت وی منجر به همراهی و حمایت داوطلبان مردم در قیام او گرديد. که این امر یکی از شاخص های الگو پذیر برای مسئولین ما می تواند باشد.

محمد دلواری خواهر زاده شهید رئیسعلی دلواری از جانبازان دفاع مقدس و برادر سردار شهید محمد علی دلواری، در پایان عنوان داشت :زندگی رئیسعلی دلواری پر از نقطه های عطف ها و دستاوردها است که یکی از ویژگی اصلی پایداری در اراده حق طلبی بود او دلیر مردی بود که کلام آخرین خود را در این قیام، با شهادتش بر زبان راند و نام خویش را در تاریخ مبارزات این سرزمین جاودانه ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار