معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در پنج ماه نخست امسال یکهزار و ۵۳۷ شکایت در حوزه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی این سازمان و ادارات تابعه مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 05 September 2021

رضا جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این شکایت‎‌ها، ۴۲۰ مورد به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۱۲۵ فقره به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد و مابقی نیز تخلفی از آنها محرز نشد.

وی بیان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارش‌‎ها حاکی از آن است که بیشترین شکایت دریافی در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان است.

جمالی اظهارداشت: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاوران املاک و نصب آسانسور است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف‎‌های کشف شده به ترتیب شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نشدن شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و رعایت نشدن ساعت کاری در صنف نانوایان است.

جمالی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار