با شیوع پیک پنجم کرونا و همه‌گیری بالای آن، فوتی‌های این پیک در تیر، مرداد تا اوایل شهریورماه در مجموع ۶۲۰ نفر در استان بوشهر ثبت شد که حدود یک سوم از کل موارد فوت ناشی از این بیماری در ۱.۵ سال گذشته در این استان است.
کد خبر: ۹۹۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 05 September 2021

یکی از اتفاقات بسیار مهم در جامعه کرونایی، تأثیرات بسیار عمیق در تغییر سبک زندگی افراد و توجه بیشتر مردم به حوزه بهداشت فردی و اجتماعی است به‌گونه‌ای بسیاری از افراد استفاده مکرر از ماسک و مواد ضدعفونی همراه با رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از دورهمی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ارتباط مردم با یکدیگر نیز به سبب تأثیرات کرونایی، سبب شده که محافل و دورهمی‌های خانوادگی به حداقل خود برسد و اجتماعات نیز در حال رخت بستن است.

با ترویج فرهنگ جهادی، با شناخت بیشتر ظرفیت‌های استان بوشهر، مردم در کنار مسئولان، به استفاده از این ظرفیت‌ها و مبارزه با کرونا می‌پردازند.

گرچه ورود این ویروس در جامعه، سبب بر هم خوردن توازن امور روزمره هر فرد به‌خصوص اصناف شده است اما افزایش تأثیرات متقابل رفتارهای اجتماعی سبب شد تا با درک و پذیرش این موضوع توسط افراد، شاهد همیاری‌های بیشتر در قابل کمک‌های مؤمنانه باشیم.

بیش از 131 هزار پرس غذای گرم در استان بوشهر توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر بر حمایت از افراد آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد و اظهار داشت: در راستای اجرا طرح اطعام و احسان حسینی بیش از 131 هزار پرس غذای گرم توزیع شد.

محمد رضا میری ارزش غذاهای توزیع شده را 25 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در این راستا 26 هزار و 600 بسته معیشتی و غذایی به ارزش 5.9 میلیارد تومان بین جامعه هدف توزیع شد.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها با مشارکت و هم‌افزایی کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، موکب‌ها، هیئت‌های مذهبی تهیه و توزیع شد خاطر نشان کرد: با همین رویکرد 72 آشپزخانه متمرکز در قالب طرح نذرواره حسینی ایجاد شد.

خدمات جهادگران در عرصه همکاری با مدافعان سلامت درخور تحسین است

با شیوع پیک پنجم کرونا و همه‌گیری بالای آن، بسیاری از گروه‌های مردمی و جهادی همکاری خود را افزایش دادند تا در کنار کادر درمان، در جبهه سلامت، بیماری کرونا در موج پنجم را مهار و از وقوع پیک ششم جلوگیری کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خدمات جهادگران در عرصه همکاری با مدافعان سلامت را ستود و افزود: تنها راهکار مهار بیماری کرونا هماهنگی و هم‌افزایی همه مردم و مسئولان و فعالیت گروه‌های مردمی به‌صورت جهادی است.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه فعالان حوزه سلامت در شرایط کرونایی، سختی‌های فراوانی متحمل شدند و ایثار بزرگی انجام دادند خاطر نشان کرد: اگر خدمات، فداکاری و تلاش فعالان حوزه سلامت و گروه‌های جهادی نبود، قطعاً وضعیت بدتر در زمینه ابتلا به کرونا و اثرات ناشی از آن شاهد بودیم.

وی بیان کرد: نیروهای حوزه بهداشت و درمان در شرایط کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار داشتند و ایثار و فداکاری آنها فراموش نمی‌شود.

تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان بوشهر

با نارنجی شدن وضعیت گناوه، اکنون 50 درصد شهرستان استان بوشهر در وضعیت نارنجی و 50 درصد دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه وضعیت کرونایی شهرستان گناوه از قرمز به نارنجی تغییر یافت اظهار داشت: اکنون شهرستان‌های دشتی، دیلم، عسلویه، دیر و گناوه به نارنجی تغییر وضعیت داده و 5 شهرستان بوشهر، دشتستان، تنگستان، کنگان و جم همچنان در وضعیت قرمز هستند.

سعید کشمیری از کاهش مبتلایان به بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: نتیجه نمونه‌گیری و آزمایشات نشان از کاهش موارد مثبت کرونایی 70 به 25 درصد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیشترین مبتلایان و فوتی‌های کرونایی را در پیک پنجم در ماه تیر، مرداد و تا اوایل شهریور امسال دانست و بیان کرد: براساس آمارها از مجموع فوتی‌های کرونایی در 1.5 سال گذشته 32.5 درصد آن در 75 روز گذشته ثبت شده است.

وی فوتی‌های پیک پنجم کرونا در مدت یاد شده را در مجموع 620 نفر دانست و گفت: تاکنون یک‌هزار و 853 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود یک سوم از کل موارد فوت ناشی از این بیماری در موج پنجم شیوع ویروس کرونا رخ در استان داده است.

اهدای 500 میلیون ریال اجناس غذایی و اقلام دارویی در کمک‌های مؤمنانه

مسئول پایگاه فرهنگی اجتماعی تنگک بوشهر از اهدا 500 میلیون ریال اجناس غذایی و اقلام دارویی به بیمارستان‌ و نیازمندان این محله خبر داد و اظهار داشت: مردم خیر و نیکوکار در عرصه خدمات‌رسانی به حوزه بیماران کرونایی تلاش شبانه‌روزی دارند که همکاری آنان در این عرصه ستودنی است.

حجت‌الاسلام طاهر خلف‌پور گسترش فعالیت‌های اجتماعی در روزهای کرونایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: گسترش فعالیت‌های اجتماعی یکی از ابعاد برنامه‌های پایگاه فرهنگی اجتماعی محله‌ تنگک بوشهر است که در این راستا برنامه‌هایی از قبیل تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به درمان بیماران از جمله آسیب‌دیدگان کرونایی و نیز نذر کمک‌های مؤمنانه به خدمات درمان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام شده است.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان و اقشار بی‌بضاعت حدود 300 میلیون ریال، اجناس غذایی و مایحتاج بیماران از جمله گوشت، مرغ، برنج، آب معدنی و اقلام دارویی بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول پایگاه فرهنگی اجتماعی تنگک بوشهر از پخت و توزیع 2 هزار پرس غذا توسط این پایگاه بین افراد نیازمندی خبر داد و گفت: با کمک خیران محلی، مبلغ 200 میلیون ریال شامل کمک‌های نقدی و بسته‌های معیشتی به اهالی نیازمند محله تنگک توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار