دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از فعالیت دو هزار خادمیاران افتخاری آستان قدس رضوی در سطح استان خبر داد و گفت: این خادمیاران در قالب ۲۰ کانون تخصصی در عرصه‌های گوناگون به محرومان و بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 07 September 2021

فرید محبی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی بنیاد غدیر و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر باتأکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی در خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به جامعه هدف کانون‌های تخصصی خادمیاران در استان تشکیل شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به تشکیل ۲۰ کانون تخصصی خدمت رضوی در استان بوشهر افزود: دفتر آستان قدس با نام و محتوای جدید دبیرخانه کانون‌های خدمتی رضوی در حال حاضر در استان فعالیت دارد و یکی از بخش‌هایی است که زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی و در دو محور فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این کانون در عرصه برنامه‌های فرهنگی با محتوا و ماهیت رضوی و ارائه خدمت به محرومان با استفاده از ظرفیت خادمیاران فعالیت می‌کند تصریح کرد: بنیاد کرامت با هفت زیر مجموعه در حوزه‌های معاونت خدمات اجتماعی، مرکز امور بانوان و خانواده، مرکز جامع مشاوره، مرکز خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی، مؤسسه جوانان و نوجوانان، مؤسسه موقوفه زائر و تربیت بدنی فعالیت می‌کند.

محبی از تشکیل نخستین نشست مجمع خیران خادمیاران رضوی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور سازماندهی خادمیاران خیر و مشارکت آنان در پروژه‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های نیکوکارانه و شبکه‌سازی خیران، مجمع خیران خادمیاران رضوی در استان بوشهر تشکیل شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از فعالیت دو هزار خادمیاران افتخاری آستان قدس رضوی در سطح استان خبر داد و گفت: این خادمیاران در قالب ۲۰کانون تخصصی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی به خدمات خادمیاران رضوی به بیماران کرونایی پرداخت و تصریح کرد: با افزایش بیماران در موج پنجم کرونا، کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های استان تلاش‌های مستمری برای خرید دارو بیماران نیازمند و تأمین مواد غذایی و بسته‌های معیشتی آنان و تدابیر گوناگونی را برای ارائه خدمت به افراد گرفتار کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

فرید محبی با اشاره به شرح وظایف دبیرخانه استانی بر توسعه و تعمیق معارف غنی فرهنگ رضوی، اجرا برنامه‌های مناسبتی، توسعه شبکه خادمیاران، حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی به محرومان استان تأکید کرد.

در این جلسه دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در نهضت عاشورا برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد افزود: امیدواریم خدا توفیق دهد تا فلسفه مکتب امام حسین علیه‌السلام را درک، در راه این حضرت حرکت و به اهداف مورد نظر عمل کنیم.

حسین کارگر ضمن تجلیل از خدمات مجموعه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، دبیر این کانون را در اجرا برنامه‌های فرهنگی پیش‌قدم دانست و خاطر نشان کرد: دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر قبلاً در حوزه رسیدگی به محرومان و اجرا برنامه‌های فرهنگی در حوزه مدیرکل کمیته امداد برنامه‌ها و طرح‌های قابل توجهی ارائه کرده‌اند و امید می‌رود در این حوزه فرهنگ و پیام امام رضا علیه‌السلام را در جامعه منتشر کند.

وی هدف تشکیل این جلسه را توسعه فرهنگ امامت، ولایت و کرامت دانست و تأکید کرد: لازم است برنامه‌های اجرایی بین بخشی برای ایام دهه ولایت و کرامت تدوین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار