معاون استاندار بوشهر:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: توجه به بخش تعاون، برطرف کردن موانع فعالیت آنها و توسعه تعاونی‌های مختلف موجب مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌ای است که رونق و توسعه اقتصادی جامعه را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۹۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 07 September 2021

به گزارش «تابناک بوشهر»، محمد تقی ایرانی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر و کارگران نمونه استان بوشهر افزود: جامعه زنده و بالنده جامعه‌ای است که در آن کار و تولید وجود داشته باشد به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب برای پرداختن بیشتر به مساله تولید، مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در یک دهه گذشته همواره شعارهای سال را براساس یک مساله اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: هرچند تلاش دولت‌ها همواره در مسیر رفع موانع تولید بوده اما در یکسال گذشته به دلیل وجود برخی تحریم‌های ناجوانمردانه، وجود برخی قوانین دست و پا گیر از سوی بانک‌ها و برخی موازی کاری‌ها در بین تولید و اقتصاد و در کنار آن شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی برخی از کسب و کارها و بروز برخی مشکلاتی معیشتی شد.

ایرانی اظهار کرد: با وجود دستور اکید اسلام در بحث تعاون و تاکید اصل ۴۴ قانون اساسی بر ضرورت مردمی کردن اقتصاد و اداره امور در قالب تعاونی‌ها اما به دلیل بی توجهی به این بخش هر روز شاهد کوچک و کم رنگ‌تر شدن بخش تعاون در کشور هستیم که لازم است در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه توسعه تعاونی‌ها کمک به توسعه کشور گفت: امروز بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه با کمک تعاونی‌ها بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرده و موجب رونق تولید و توسعه اقتصادی شده‌اند این درحالی است که در کشور ما به تعاونی‌ها که همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و رهبر معظم انقلاب بوده کمتر پرداخته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: ضروری است در این راستا با بسته‌های حمایتی از جمله معافیت‌های مالی، توجه به کارفرمایان و تخفیف‌های مختلف به تعاونی‌ها توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نقش کارگران در تولید یادآور شد: امروز حوزه‌های اقتصادی استان بوشهر برپایه تلاش کارگران در حوزه انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه و سایر بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی فعال است.

ایرانی با اشاره به برخی نارضایتی‌های بخش کارگری اضافه کرد: اگر نیازها، خواسته‌ها و حقوق کارگران به موقع پرداخت نشود به طور یقین در یک زمان و جایی صدای اعتراضی را خواهیم شنید پس با توجه به نقش این قشر در تولید و پویایی جامعه باید به نیازهای آنها بدرستی و دقیق پرداخته شود.

وی ادامه داد: تلاش شده با تلاش کمیسیون کارگری و همکاری دستگاه‌های اجرایی در بیشتر حوزه‌ها از جمله اقتصاد، صنعت و کشاورزی به روز حقوق پرداخت شود اما در کنار این کار حوزه کارگری نیازها و امکانات دیگری از جمله ثبات و امنیت شغلی نیز دارند که باید به آنها توجه شود.

ایرانی گفت: در کنار حمایت مالی باید به نیازهای انسانی و حقوق شهروندی کارگران نیز توجه شود بویژه در دولتی که هدف و تلاش آن رسیدن به عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله طبقاتی و تبعیض‌هایی که خود منجر به بسیاری از مشکلات اجتماعی و اعتراض‌ها است.

وی تاکید کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی باید کوچک و کوچک‌تر و با توسعه بخش تعاون از توان مردم در سایر بخش‌های اقتصادی استفاده شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر سه هزار و ۳۱۰ تعاونی با ۶۷ هزار نفر عضو در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که بیشترین شمار تعاونی‌ها در این استان در بخش خدمات با یکهزار و ۱۱۸ واحد، کشاورزی با ۹۴۷ واحد و صنعتی با ۵۴۸ واحد فعالیت می‌کنند.

مصدق کشاورزی اضافه کرد: ۴۵۰ تعاونی‌ بانوان، ۱۰ تعاونی دانش بنیان، ۱۴۶ روستا تعاون و عمران و ۱۶تعاونی فراگیر از جمله زیربخش‌هایی هستند که بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تعهدات وزارت تعاون کار و فاه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: تعاون به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی شامل شرکت‌ها، تعاونی‌های تولیدی و توزیعی است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار