همزمان با هفته تعاون ضمن تجلیل از تعاونی‌های برتر طرح‌های تعاونی استان بوشهر در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۹۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 07 September 2021

همزمان با هفته تعاون ظهر امروز ضمن تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بوشهر طرح‌های تعاونی با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه از 13 تا 19 شهریور به‌عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده است اظهار داشت: در استان بوشهر 3 هزار و 300 تعاونی در بخش‌های مختلف فعال است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و بخش خدمات دارند.

اشتغال 67 هزار نفر در واحدهای تعاونی استان بوشهر

مصدق کشاورزی از اشتغال 67 هزار نفر در واحدهای تعاونی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: انتخاب تعاونی‌های برتر استان از طریق سامانه جامع الکترونیکی هوشمند با ارزیابی فعالیت و عملکرد آنان انجام شده و امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیشترین شمار تعاونی‌ها در این استان در بخش خدمات یک‌هزار و 120 ، حوزه کشاورزی 950 و بخش صنعت دارای 550 واحد تعاونی است اضافه کرد: 450 تعاونی بانوان، 10 تعاونی دانش‌بنیان، 146 روستا تعاون و عمران و 16 تعاونی فراگیر از جمله زیربخش‌های هستند که بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی، در عرصه تولیدی، توزیعی و خدماتی است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 تعاونی برتر در گرایش 13 گانه تعاونی و زیربخش‌های مختلف در استان بوشهر انتخاب و تجلیل شدند تصریح کرد: امسال یک تعاونی استان بوشهر در سطح ملی مورد تجلیل قرار گرفت.

افتتاح طرح‌های تعاونی با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان

کشاورزی از افتتاح طرح‌ها در بخش تعاونی خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با تجلیل از تعاونی‌های برتر، طرح‌های تعاونی با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم جایگاه بخش تعاون در حوزه اقتصاد و اشتغال را برشمرد و خاطر نشان کرد: برطرف کردن موانع فعالیت واحدهای تعاونی و توسعه این بخش در اولویت قرار دارد.

محمد تقی ایرانی باتأکید اینکه توسعه شرکت تعاونی نقش مهمی در پیشرفت و رونق اقتصاد دارد گفت: ضروری است در این راستا با بسته‌های حمایتی از جمله معافیت‌های مالی، توجه به کارفرمایان و تخفیف‌های مختلف به تعاونی‌ها توجه بیشتری شود.

وی نقش کارگران را در حوزه‌های اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: اگر نیازها، خواسته‌ها و حقوق کارگران به موقع پرداخت نشود سبب افزایش نارضایتی آنان می‌شود پس با توجه به نقش این قشر در تولید و پویایی جامعه باید به نیازهای آنها به درستی و دقیق پرداخته شود.

به حقوق شهروندی کارگران توجه شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه در کنار حمایت مالی باید به نیازهای انسانی و حقوق شهروندی کارگران توجه شود گفت: برداشتن فاصله طبقاتی و تبعیض‌ها و توسعه عدالت اجتماعی منجر به حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و برطرف شدن اعتراض‌ها است.

در این مراسم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق ویدئوکنفرانس 10 تعاونی برتر استان بوشهر معرفی، تجلیل و تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار