مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده اگر اتفاقی رخ دهد در حوضه کرخه نخواهد بود، اما پیش بینی تنش آبی در مسیر‌های دز و کارون وجود دارد.
کد خبر: ۹۹۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 10 September 2021

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده اگر اتفاقی رخ دهد در حوضه کرخه نخواهد بود، اما پیش بینی تنش آبی در مسیر‌های دز و کارون وجود دارد.
محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان در خصوص چالش آبگیرها، گفت: چالش‌هایی در آبگیر‌ها داریم؛ در دز ۹ آبگیر، در کارون ۵۱ آبگیر و در دز ۲۶ آبگیر هستند و تنش آبی ما در کرخه ایجاد شد. در کل مسیر کرخه ۲۶ آبگیر داشتیم که همه آن‌ها را از آبگیر کرخه خارج کردیم و اگر بعد از این اتفاقی بیفتد، در این مسیر دچار چالش نخواهیم شد، اما در مسیر‌های دز و کارون گرفتاری خواهیم داشت.

کرمی‌نژاد با پیش‌بینی تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون، بیان کرد: بر اساس اعلام نظر سازمان آب و برق خوزستان در جلسات شورای مدیریت منابع آب استان، بیشترین تنش آبی در حوضه‌های دز و کارون ایجاد خواهد شد. با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته، تا آبان‌ماه امسال دبی خروجی و ورودی سد دز با یکدیگر برابر خواهد شد و حداقل‌های لازم برای تامین آب شرب و کشاورزی احتمالا تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیداتی برای حل چالش آبگیرها، اظهار داشت: برای رسیدگی به این قضیه، در حال انجام تمهیداتی برای آبگیر‌ها هستیم و سناریو‌های مختلفی را پیش‌بینی خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: برای حل مشکل آب استان خوزستان، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بخش روستایی، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخش شهری و در مجموع به ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم مشکل آب را حل کنیم. مشکل آب مسیر پایانه مرزی شلمچه نیز حل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار