فرمانده انتظامی شهرستان طالقان از عموم شهروندان و صاحبان مشاغل خواست برای پیشگیری از سرقت از سامانه هشدار الکترونیک مها و نگهبانان محله استفاده کنند.
کد خبر: ۹۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 13 September 2021

سامانه مها و نگهبانان محله، ابزاری برای حفاظت از اموال و دارایی مردم

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ سید صالح بذرگری بیان کرد: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا قلب کشور در حال خدمت رسانی بوده و همواره به دنبال تامین امنیت و آرامش برای اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به نقش تجهیزات مراقبتی در پیشگیری از سرقت، اظهار کرد: سامامه مها، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به صورت 24 ساعته و با بهره گیری از حسگرهای حرکتی و لرزشی هر نوع تهدید از جمله سرقت را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان طالقان اضافه کرد: بیشتر خودروهایی که سرقت می شوند نکات ایمنی را رعایت نکرده که اگر اقدامات مربوط به حوزه سیستم های مها را بتوانیم با نصب جی پی اس بر روی خودروها دنبال کنیم از بسیاری سرقت ها جلوگیری می شود.

بذرگری ادامه داد : در حال حاضر تلاش کرده ایم که اصناف به ویژه طلافروشان به سامانه مها متصل شوند و باید به سمتی حرکت کنیم که تمام مراکز تجاری و مسکونی نیز به این سیستم مجهز شوند.

این مقام انتظامی گفت: با اجرای طرح نگهبان محله می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد و اجرای این طرح یک نقطه قوت در فعالیت های نیروی انتظامی به شمار می رود چرا که به ارتقای توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرم کمک می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان طالقان با بیان این مطلب که نگهبانان محله اشراف مناسبی در محلات دارند، عنوان کرد : این عزیزان باید با افزایش میزان شناسایی جرائم ، ارتباط پررنگ تری با کلانتری ها و واحد های گشتی ناجا داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های نگهبانان محله تاکنون ثمراتی از جمله کاهش جرم و افزایش شناسایی سارقان را در پی داشته است، تصریح کرد: نگهبانان محله مهم ترین سرمایه پلیس در محل ها هستند چرا که فعالیت آنان منجر به ارتقای ضریب امنیتی در محلات می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار