مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان طی سال جاری در آتش سوخت.
کد خبر: ۹۹۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 13 September 2021

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۵۵ دیده‌بان حریق در استان کرمانشاه حضور دارند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطح ۵۴.۵ هکتار و در سال گذشته ۲۳ فقره حریق در سطح ۱۰۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌های سال جاری در مراتع منطقه اورامانات و شهرستان کرمانشاه به دلیل عامل طبیعی از جمله رعد و برق و عامل انسانی همچون اختلافات قومی و قبیله‌ای و ایجاد آتش در طبیعت توسط گردشگران به وقوع پیوسته است.

به گفته کولانی ۱۷ پایگاه فصلی با نیروهای واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این استان فعال است.

وی افزود: ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در پاسگاه منابع طبیعی شهر کرمانشاه واقع در محله دیزل‌آباد و در منطقه اورامانات با تجهیزاتی همچون دستگاه دمنده و ۲۰ دیده بان وجود دارد.

کولانی بیان کرد: طی سال جاری در طرح روستا به روستا پنج هزار و ۷۰۰ نفر در مورد اطفای حریق آموزش‌های لازم را دیدند.

وی به قطع درختان اکالیپتوس شهرستان قصرشیرین اشاره کرد و گفت: در زمان اعمال ممنوعیت‌های تردد بین شهری سه نفر که اقدام به قطع درختان اکالیپتوس این شهرستان کردند، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار