رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه امکانات این استان برای سرعت بخشی به روند طرح واکسیناسیون کرونا بسیج و به کار گرفته می‌‍شود.
کد خبر: ۹۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 13 September 2021

 

به گزارش «تابناک بوشهر»، دکتر سعید کشمیری در این باره افزود: در زمان حاضر ۲۱ مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون در استان بوشهر پیش بینی شده‌است که برای سرعت بخشی در تزریق واکسن از امروز ظرفیت مصلای بزرگ شهر بوشهر و یک مرکز دیگر در منطقه جنوب شهر در تنگک نیز به این ظرفیت افزود می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر در شهرهای گناوه، کنگان و برازجان نیز هر کدام یک سالن دیگر برای مرکز جدید واکسیناسیون در نظر گرفته خواهد شد.

کشمیری اضافه کرد: برای سرعت بخشی در امر واکسیناسیون روستائیان نیز قرار ست با تمهیدات اندیشیده شده در یک حرکت جمعی و گردشی کار واکسیناسیون به صورت سیار و بدون در نظر گرفتن شرایط سنی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: براساس دستور استاندار همه فرمانداران باید از ظرفیت‌ شهرستان‌ها برای سرعت بخشی در امر واکسیناسیون استفاده کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۵۵هزار دُز واکسن در استان بوشهر تزریق شده که از این شمار ۳۴۱ هزار نفر یک نوبت و ۲۱۴ هزار نفر نیز ۲ نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

کشمیری یادآور شد: براین اساس ۵۰ درصد از جمعیت هدف در استان بوشهر تاکنون یک نوبت واکسن و ۳۰ درصد نیز ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است تا پایان مهر ماه تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن حداقل یک نوبت واکسن را دریافت و تا پایان آبان نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اگر کسی علامت نداشته باشد اما یک نفر در خانواده و یا با کسی که کرونا داشته ارتباط داشته است باید حداقل ۲ هفته بعد نسبت به تزریق واکسن اقدام کند.

وی در باره واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: بجز دوره ابتدایی قرار است دانش آموزان مقطع متوسطه اول به بالا واکسینه شوند اما هنوز دستورالعملی در این زمینه صادر نشده است.

کشمیری ادامه داد: هرچند در زمان حاضر شمار ورودی بیمارستان‌ها نسبت به یک هفته گذشته به میزان یک سوم کاهش یافته است اما باید بدانیم این ویروس هنوز از بین نرفته و همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی یادآور شد: در ۱۸ ماه گذشته برای تقویت زیرساخت‌های بیمارستانی نسبت به تامین ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز، سی تی اسکن، ۱۰۰ تخت ویژه، دستگاه‌های تشخیصی و آزمایشگاهی، ام آر آی و سایر موارد اقدام شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هرچند این استان پیک پنجم را پشت سر گذاشته اما متوجه باشیم براساس پیش‌بینی‌ها در آبان ماه با پیک دیگری روبرو خواهیم بود و باید از هرگونه رفتارهای ساده انگارانه که همه استان را درگیر خود کند، پرهیز شود.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و هنوز وجود دارد و تنها منتظر یک اشتباه ساده از سوی ما است به همین دلیل آنچه به عنوان یک ضرورت و اولویت باید مورد توجه قرار گیرد واکسیناسیون است.

کشمیری گفت: همچنین از مردم خواست که مسبب هیچ اجتماعی نباشند و فراموش نکنند در پیک قبلی که منجر به جان باختن یکهزار نفر در استان بوشهر شد بیشتر ابتلاها به صورت خانوادگی گزارش شده است.

وی ادامه داد: امروز رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید به عنوان یک اولویت و حق شهروندی در جامعه مطرح شود.

براساس آخرین گزارش سامانه ماسک استان بوشهر بعد از ۱۰ هفته که در شرایط قرمز خیلی پرخطر قرار داشت از اول هفته در وضعیت نارنجی پرخطر قرار گرفته است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار