بر این اساس و با تصویب طرح بازنگری شهر دهدشت در شورای عالی وزارت مسکن و شهرسازی ، مشکل دیرینه و 30 ساله طرح بسیجیان جاده طولیان ، طرح ولایت و طرح پرستاران در شهر دهدشت حل می شود.
کد خبر: ۹۹۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 13 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، بر اساس گزارش منابع آگاه و غیررسمی با تلاش‌های صورت گرفته سرانجام طرح بازنگری شهر دهدشت در شورای عالی وزارت مسکن و شهرسازی تصویب شد.
بر این اساس و با تصویب طرح بازنگری شهر دهدشت در شورای عالی وزارت مسکن و شهرسازی ، مشکل دیرینه و 30 ساله طرح بسیجیان جاده طولیان ، طرح ولایت و طرح پرستاران در شهر دهدشت حل می شود.
تعداد زیادی از بسیجیان کهگیلویه و مالکین زمین‌های مسکونی طرح بسیجیان و طرح ولایت حاشیه جاده طولیان و جاده اصفهان از عدم تکلیف واگذاری این زمینها پس از گذشت  30 سال گلایه‌‌های بسیار زیادی داشته و برای حل مشکلات این زمینها تلاش‌های و پیگیری‌های زیادی کردند.
حدود 30 سال پیش تعاونی مسکن بسیجیان در شهرستان کهگیلویه تعداد یک‌هزار قطعه زمین در حاشیه جاده طولیان و جاده اصفهان تحت عنوان مسکن بسیجیان به تعداد یک‌هزار نفر از ایثارگران و بسیجیان واجد شرایط جهت ساخت و ساز منازل مسکونی واگذار نموده اما پس از گذشت اینهمه سال هنوز تکلیف واگذاری این زمینها مبهم و نامعلوم بوده و این افراد نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند.
در سال‌های 1371-1370 تعاونی مسکن بسیجیان در شهرهای یاسوج و گچساران نیز تحت عنوان مسکن بسیجیان به تعداد زیادی از ایثارگران و بسیجیان آن شهرها زمین‌های مسکونی تحت عنوان مسکن بسیجیان واگذار نموده و در همان سال‌های گذشته این زمین‌ها تعیین تکلیف شده و مالکین ساخت و ساز آنها را به اتمام رساندند و در سطح استان تنها زمین‌های ایثارگران و بسیجیان کهگیلویه بوده که هنوز باگذشت 30 سال بدون تکلیف باقی مانده است.
از زمان ثبت‌نام این زمین‌ها توسط ایثارگران و بسیجیان 4 دولت به روی کارآمده و از همان سال‌های ابتدایی، بسیجیان کهگیلویه پیگیر این زمین‌های ثبت‌نامی بوده تا بتوانند هرچه زودتر با ساخت آنها سقفی مطمئن برای خود و خانواده‌هایشان بسازند و همیشه مهمترین مطالبه این تعداد بسیجیان از مسئولان استانی بخصوص استاندار تعیین تکلیف این زمین‌ها بوده و حالا پس از گذشت 30 سال بالاخره این آرزوی دیرینه بسیجیان شهر دهدشت به واقعیت پیوست.
گفته می شود عدل هاشمی پور نقش بسیار مهمی در برگزاری جلسات با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جهت حل مشکل این زمین ها داشته است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار