مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با مشارکت جوامع محلی ۷۷ برنامه آموزشی- ترویجی در مناطق چهارگانه محیط زیست این استان اجرایی شد.
کد خبر: ۹۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 14 September 2021

فرهاد قلی نژاد روز سه‏ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای مهم حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، طرح‌هایی مبتنی بر مشارکت زیست بومی جوامع محلی است.

وی بیان کرد: این طرح ها در سال‌های اخیر با موفقیت اجرایی شده و با توجه به مخاطرات محیط زیستی از جمله خشکسالی‌های اخیر در حفظ تنوع زیستی مناطق چهارگانه استان بوشهر بسیار موثر بوده است.
قلی نژاد با اشاره به اجرای برنامه‌های بسیار متنوع و متعدد با حضور فعالانه جوامع محلی اظهار داشت: در بیشتر برنامه های‌حفاظت و بهسازی محیط زیست، نقش بی بدیل جوامع محلی غیرقابل انکار بوده و همواره از این ظرفیت بسیار مهم بهره‎‌گیری شده است.
وی ادامه داد: ضرورت توجه به ظرفیت گسترده و عمیق جوامع محلی در زمینه حفاظت محیط زیست ایجاب کرده است تا همواره تلاش‌های گسترده‌ای برای بهره بردن از این ظرفیت وجود داشته باشد.

قلی نژاد اظهار کرد: بخشی از این فعالیت‌ها به ابتکار خود جوامع محلی بوده که نتیجه آن جلب اعتماد عمومی نسبت به مشارکت با سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

وی افزود: ساخت آبشخور، توزیع علوفه، انتقال آب از سرچشمه ها به آبشخورهای طبیعی و دست ساز، آبرسانی به آبشخورهای مناطق حفاظت شده، مهار آتش در ارتفاعات منطقه، کاشت درخت، تیمار و رهاسازی حیات وحش، نصب تابلو و همکاری در اجرای طرح های آموزشی محیط یار و محله سبز از جمله برنامه‌‎های اجرا شده در استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار