کد خبر: ۹۹۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 15 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت در هفتمین روز کاری خود بعد از مراسم تحلیف،طی نشست صمیمی با حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان،غریبپور دادستان شهرستان دنا و نستهن مقدم شهردار یاسوج دیدار و جهت راهکارهای ارتقای شهر سی سخت و هماهنگی و وحدت رویه را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

در این دیدار هر یک از اعضای شهر ابتدا با نکته و نظر پرداختندبه مسایل شهر و در موضوعات مختلف سطح شهر اظهار نظر کردند.

تقی زاده رییس شورای شهر سی سخت به نمایندگی از سایر اعضای شورا،با بیان مطالباتی چون استمهال تسهیلات بانکی مطابق با قانون مصوب مجلس به مدت 2 سال،تجدید نظر مسوولین به رای کمیسیون ماده 5 و کمک به 60 خانواری که تا کنون موفق به اخذ پروانه و تسهیلات نگردیده اند،برخورد قانونی با تخلف سرمایه گذار آب معدنی شهرداری و تخلف شهردار قبلی که بدون رعایت سلسله مراتب،اقدام به  واگذاری املاک شهرداری در روز تحلیف شورای ششم سی سخت به یکی از ادارات دولتی شهرستان کرده است،برخورد با ادارات دولتی و بستن حساب بانکی آنهایی که تاکنون اقدام به تسویه حساب خود به شهرداری سی سخت نکرده اند،معضل سرقت باغات،حفاری های شرکت های خدمت رسان،رأفت برای جرایم سنگین آبفای شهری سی سخت در حوزه انشعابات غیر مجاز،مشخص شدن حریم اراضی شهری با اراضی محیط زیست و منابع طبیعی و کنترل شبکه های اجتماعی و ممانعت از توهین به اعضای شورای شهر خواستار رفع آنها شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی: توجه به پتانسیل گردشگری شهر سی سخت 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با تاکید به نقش شورای شهر و خدمتی که می توان با قبول این مسوولیت به مردم کرد،گفت:شورای شهر یک ظرفیت و فرصتی است برای خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها که با یک برنامه جامع و مفید می توان از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی اشاره به نقش شورای اسلامی شهر زلزله زده سی سخت در وضعیت کنونی کرد و گفت:خداوند را شاکریم که با وجود خسارات شدید به زیر ساخت ها و ساختمان های مسکونی و تجاری شهر سیسخت بعد از زلزله 29 بهمن 99 اما در این حادثه تلفات جانی نداشتیم ولی شرایط کار در وضعیت فعلی برای شورای این شهر دشوار خواهد بود.

وی افزود:بعد از جلسات متعدد با مسوولین کشوری و استانی قرار بر صدور پروانه و ساخت ساختمان های جدید با متراژ 80 متر مربع با تسهیلات 185 میلیون تومان گرفته شد اما تعداد زیادی از شهروندان سی سختی با تغییر متراژ فوق،در متراژهای بالای 80 متر و حتی 200 متر مربع شروع به ساخت کردند که به دلیل تورم در قیمت مصالح ساختمانی و نبود نقدینگی،اکنون در تکمیل ساختمان خود با مشکل رو به رو شده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: با وجود نزدیک شدن به فصل سرما،همه دغدغه مسوولین استانی تکمیل واحد های احداثی می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از اولویت های اعضای شورای اسلامی سی سخت را ترسیم یک نقشه جامع و توجه به طرح تفصیلی دانست و گفت:خطر زلزله در شهر سی سخت را باید جدی گرفت و با ترسیم یک نقشه جامع و رعایت الزامات مصوب طرح تفصیلی کامل در مواجهه با خطر زلزله در سطح کلان و محلی میتوان از وقوع خیلی از خسارات بعد از وقوع حوادث جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه شورای تأمین و دستگاه امنیتی استان در بحث ردصلاحیت‌ تعدادی از کاندیداهای شوراها و خالی ماندن صندلی‌ها در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویر احمد دیدگاه مثبتی دارند گفت:نظر دستگاه هایی که باید در این حوزه اعلام نظر کنند مثبت و امید وار کننده است و گزارشی که به تهران ارسال گردیده نظر همه دستگاه های مربوطه بوده که باید منتظر پاسخ مسوولین کشوری باشیم.

دادستان شهرستان دنا:تخریب آسفالت جرم است و برخورد قانونی خواهد شد.

غریب پور،دادستان شهرستان دنا ضمن تبریک مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر سی سخت،اظهار کرد:هر کدام از اعضای شورای شهر دارای یک پشتوانه مردمی هستند که همین پشتوانه مردمی می تواند در بیشتر مسایل کمک کار اعضای شورای شهر باشد.

دادستان دنا  در خصوص امهال تسهیلات بانکی اشاره به قانون مصوب مجلس و پیروی از بند 6 این قانون کرد و گفت:استمهال تسهیلات بانکی مناطق زلزله زده مطابق همین قانون باید صورت بگیرد و اگر مدیر بانکی تخلف کرد،برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

غریب پور حفاری های بی  دلیل و تخریب آسفالت را جرم دانست و گفت:حفاری بی دلیل و خارج از اصول و ضوابط جلوه مناسبی در دید عموم ندارد و این مورد را در جلسه پیشگیری از وقوع جرم برسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به مطالبه شورای ششم سی سخت برای برخورد با تخلف سرمایه گذار آب معدنی شهرداری و واگذاری خارج از ضوابط اداری املاک شهرداری توسط شهردار قبلی این شهر گفت:تمام سلسه مراتب قانونی برای اثبات تخلف توسط دستگاه قضایی شهرستان پیگیری خواهد شد.

این مقام قضایی شهرستان دنا خدمت به مردم و رفع مطالبات آنها را بزرگترین نعمت دانست و گفت:یکی از دغدغه های مطرح شده در حوزه انشعابات غیر مجاز آب می باشد که دستگاه قضایی شهرستان دنا اجازه نخواهد داد حقی از مردم ضایع شود.

وی در بحث کنترل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید کرد:دستگاه قضای شهرستان دنا با آن دسته از افرادی که در فضای شبکه های اجتماعی به اعضای شورای شهر توهین کند برخورد قانونی خواهد کرد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج:تا آخرین لحظه در کنار مردم سی سخت می مانم

شهردار یاسوج در این نشست با اعضای شورای شهر سی سخت گفت: افتخار می کنم از جمله مسوولینی بودم که از بدو زلزله در کنار مردم سی سخت بودم و امروز هم اعلام می کنم تا آخرین روز خدمت در شهرداری یاسوج برای رفع نیازهای مردم زلزله زده سی سخت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و در کنار آنها هستم.

وی در ادامه گفت:در شب اول وقوع زلزله در استان قم حضور داشتم که بعد از شنیدن خبر به سمت سی سخت حرکت کردم و بعد از رسیدن به سی سخت یاد دارم  باران شدیدی در حال بارش بود که فردای همان شب کسالتی برای بنده به وجود آمد و تا همین امروز با آن دست و پنجه نرم می کنم.

نستهن مقدم ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای شورای شهر سی سخت در شهرداری یاسوج اظهار کرد: کمک در حوزه ترمیم و لکه گیری آسفالت خیابان ها،کمک در شستشوی معابر و خیابان های سطح شهر و محلات سی سخت،کمک به تعمیر ماشین آلات،اعزام نیروهای کار و فنی به شهرداری سی سخت را بعد از مشورت با واحد های مربوطه،جهت کمک به شهرداری سی سخت انجام خواهم داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار