فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: بازگشایی مدارس در مناطق شهری به صورت غیرحضوری و در روستاها با رعایت شیوه‌نامه‌ها، به صورت حضوری خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 16 September 2021

تابناک فارس به قل از ایرنا: مهدی شفیعیان پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش جهرم افزود: بازگشایی مدارس به صورت حضوری در شهرستان، منوط به انجام واکسیناسیون در سطح قابل قبول است. شهرستان جهرم دومین شهرستان کشور از لحاظ واکسیناسیون است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی ابراز کرد: از این رو مدارس در مناطق شهری به صورت غیرحضوری بازگشایی خواهند شد اما آموزش در مناطق روستایی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

شفیعیان اظهار کرد: در این مسیر لازم است دهیاری‌ها، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بسیج روستایی در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: مسئولان شهرداری و شورای ترافیک شهرستان جهرم توجه داشته باشند که در منطقه شهری فرض را بر حضوری‌شدن می‌گذاریم و لازم است فضای شهر برای آموزش اصول شهروندی و فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان آماده شود.

فرماندار جهرم گفت:سرویس مدارس تا زمان بازگشایی مدارس، به صورت حضوری بر عهده‌ والدین و اولویت سرویس‌دهی با تاکسی‌های گردشی است؛بوفه‌ مدارس نیز تا اطلاع ثانوی حق فعالیت نخواهند داشت.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: مناسب‌سازی فضا و امکانات و برنامه‌ها متناسب با جنسیت دختر و پسر در مدارس شهرستان در حال انجام است، بنابراین دوره‌ای شدن مدارس ابتدایی و مناسب‌سازی ساختمان‌ها در بسیاری از مدارس ابتدایی شهر انجام شده است.

مهدی نیک‌فر بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز ورودی پایه اول به خاطر ترس از بیماری کرونا از تحصیل بازمانده‌اند که در سال تحصیلی پیش رو توانسته‌ایم تعداد زیادی از این افراد را در مدارس ثبت‌نام کنیم.

وی اضافه کرد: با تمام همراهی که خیران محترم، اداره کل نوسازی مدارس و بنیاد برکت در امر مدرسه‌سازی داشته‌اند، باز هم از نظر فضاهای آموزشی در تنگنا هستیم که همت بیشتر مسئولین شهر و خیران برای تخصیص زمین‌های آموزشی و ساخت مدرسه را طلب می‌کند.

نیک فر اظهار کرد: انتخاب لباس فرم بر عهده‌ شورای مدارس است ولی توصیه کرده‌ایم که از رنگ‌ها و طرح‌های سال گذشته استفاده شود و هیچ اجباری برای انتخاب لباس فرم نباشد، اما لازم است در مدارسی که لباس فرم ندارند، شیوه‌نامه حجاب و عفاف دانش‌آموزی رعایت شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار