سردار زیراهی:
فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: وجود انواع و اقسام شناورهای تندرو و راکت‌انداز و موشک‌انداز با بردهای تا بالای ۵۰۰ کیلومتر و موشک‌های نقطه زن و کروز و پهپادهای پیشرفته نشان از بالا بودن سطح اشرافیت نظامی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است که همه آنها بومی و ساخته فرزندان انقلاب است.
کد خبر: ۹۹۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 03 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، سردار رمضان زیراهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شهادت نادر مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با یک وحدت همه‌جانبه بین نیروهای مسلح و مردم شاهد پیروزی کشورمان در عرصه دفاع مقدس بودیم.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف در یک سال اول دوران جنگ، شکست‌های محدود در دریا و زمین بود اما در سال دوم با یک وحدت همه‌جانبه شاهد پیروزی‌های متوالی کشورمان در زمین و دریا بودیم که یک اجماع جهانی به نفع صدام و بر علیه کشور ما شکل گرفت.

وی افزود: متعاقب این پیروزی‌ها شاهد ناامن کردن دریا از طریق حمله به کشتی‌های تجاری، جنگی و سکوهای نفتی بخشی از پروژه ناامن کردن منطقه توسط صدام و با پشتیبانی کامل اطلاعاتی و لجستیکی غرب و شرق و حامیان منطقه‌ای صدام بودیم.

زیراهی عنوان کرد: اولین یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان بوشهر و به نام قرارگاه نوح نبی (ع) بود که به‌منظور مقابله با شرارت‌های جهان استکبار در حوزه دریایی شکل گرفت.

وی گفت: مهم‌ترین دست آورد این قرارگاه عملیاتی و شکل‌گیری نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس، شکست ابرقدرت‌ها در منطقه و اتکا به نیروهای انقلابی برای خودکفایی کشور بوده است به‌گونه‌ای که با آرپی‌جی شروع و به ساخت تجهیزات مدرن نظامی و دفاعی و امنیتی رسیده است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه تصریح کرد: وجود انواع و اقسام شناورهای تندرو و راکت‌انداز و موشک‌انداز با بردهای تا بالای ۵۰۰ کیلومتر و موشک‌های نقطه زن و کروز و پهپادهای پیشرفته نشان از بالا بودن سطح اشرافیت نظامی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است که همه آنها بومی و ساخته فرزندان انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه ایثارگری، متأسفانه به شکل قابل قبولی در بخش مستندسازی و فرهنگ‌سازی از رشادت رزمندگان اسلامی در دفاع از مرزهای آبی کشور کار نشده است که نیاز است رسانه‌ها، هنرمندان و فعالین فرهنگی دراین‌خصوص نیز ورودی تخصصی داشته باشند تا قشرهای نوجوان و جوان نیز در روند ایثارگری این رزمندگان قرار گیرند.

 

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه عنوان کرد: به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس، روز شنبه ۱۷ مهرماه مراسم بزرگداشت شهیدان مهدوی و توسلی ساعت ۱۶ در گلزار شهدای شهرستان دشتی و همچنین یادواره‌ای بعد از نماز مغرب و عشا در پارک شورای بوشهر با حضور خانواده‌های این شهدا برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار