در پیک پنجم کرونا در مدت ۷۰ روز ۵۰۹ نفر در استان بوشهر فوت کرده‌اند که یک‌سوم کل جان‌باختگان در ۱.۵ سال گذشته است.
کد خبر: ۹۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 05 October 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، بیماری کرونا یکی از بلایی بود که از اواخر سال ۱۳۹۸ تمام جوامع انسانی را درگیر و مشکلات گوناگون در کشور‌ها در بخش‌های مختلف جسمی، روحی، روانی، معیشتی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه‌های دیگر ایجاد کرد.

با شیوع بیماری کرونا در کشور، علاوه بر دولت همه گروه‌ها، نهادها، جهادگران و نیرو‌های مسلح وارد صحنه شدند و برای مقابله با این بیماری از هیچ کوششی فروگذاری نشد.

از ابتدای شیوع کرونا ضمن مقابله همه جانبه با بیماری کرونا و حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد، تصمیم‌های کارشناسی در قالب ستاد ملی مقابله با کرونا اتحاذ و عملیاتی شد.

کرونا در یک سال و ۷ ماه گذشته در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه تأثیرات فراوانی ایجاد کرد، ولی موج پنجم آن آثار گوناگونی به دنبال داشت.

موج پنجم بیماری کرونا ۱۰ هفته طول کشید

استان بوشهر از هفته آخر خرداد ماه وارد موج پنجم بیماری کرونا شد.

این موج تا آخر مرداد به مدت ۱۰ هفته ادامه داشت و بسیاری مردم را مبتلا و یا به کام مرگ فرستاد.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر در مدت ۱۰ هفته پیک پنجم کرونا ۵۰۹ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر فوت کردند.

حمزه اعتماد تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را تاکنون یک‌هزار و ۹۶۴ نفر دانست و اظهار داشت: یک‌سوم فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در پیک ۱۰ هفته‌ای پنجم کرونا ثبت شد به گونه‌ای که بیش از ۵۰۰ نفر در مدت ۷۰ روز جان‌باخته‌اند.

ورودی بیمارستان‌های استان روزانه از ۳۵۰ نفر به ۱۰۰ نفر رسید

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای شهریورماه تاکنون وضعیت استان به ثبات نسبی با شیب نزولی رسیده است خاطر نشان کرد: با گذر از پیک پنجم کرونا متوسط ورودی بیمارستان‌های استان روزانه از ۳۵۰ نفر در اوج بیماری کرونا به ۱۰۰ نفر در شهریورماه رسید.

وی ادامه شیب نزولی ابتلا به کرونا را یادآور شد و خاطر نشان کرد: متوسط ورودی به مراکز درمانی استان بوشهر در ۲ هفته گذشته به ۴۲ نفر رسیده که نشان دهنده ادامه شیب نزولی و بهبود وضعیت بیماری در استان بوشهر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر، درصد کل بهبودیافتگان استان از ابتدا شیوع تاکنون را ۹۴ درصد دانست و تصریح کرد: تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع تاکنون ۸۶ هزار نفر بوده که ۶۴ هزار نفر آن‌ها مربوط به امسال است.

اعتماد، واکسیناسیون کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بوشهر زودتر از سایر استان‌ها درگیر موج پنجم شد با همکاری و پشتیبانی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان سرعت واکسیناسیون افزایش یافت به‌گونه‌ای که اکنون روزانه بیش از ۱۳ هزار واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود.

تزریق ۸۷۰ هزار واکسن کرونا در استان بوشهر

وی کل واکسن‌های تزریق شده تاکنون افزون بر ۸۷۰ هزار واکسن دانست و بیان کرد: تاکنون ۵۸۱ هزار نفر یک نوبت و ۲۹۰ هزار نفر هر دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۶۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسینه شده‌اند افزود: برای غلبه بر بیماری کرونا باید علاوه بر تزریق واکسن، دستورالعمل‌های بهداشتی در همه سطوح رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون به ۱۷۱ نفر رسیده است اظهار داشت: تعداد بیماران در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در پیک پنجم یک‌هزار نفر هم فراتر رفت.

استان بوشهر ۷۰ روز درگیر موج پنجم کرونا بود

سعید کشمیری با اشاره به گذر از پیک پنجم کرونا تصریح کرد: استان بوشهر ۷۰ روز درگیر موج پنجم کرونا بود که با تمهیدات و تلاش‌ها، اکنون از این پیک استان عبور کرده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را یک‌هزار و ۹۶۴ نفر دانست و بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد این فوتی‌ها در پیک پنجم کرونا محقق شد.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۹۴ درصد آن‌ها بهبود یافته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار