نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به بوشهر مشکلات این استان بررسی و پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸ 06 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه سفر‌های استانی گامی برای آشنایی هیات دولت با مشکلات و توانمندی‌های هر استان است، افزود: مردم استان بوشهر از دولت مردمی و انقلابی انتظار زیادی دارند و این انتظار‌ها به حق است و همان طوریکه رئیس جمهوری نسبت به همه استان‌ها بویژه بوشهر توجه خاص دارند این سفر می‌تواند منشاء خیرات بسیاری برای این استان باشد.

وی درباره اولویت‌های این استان گفت: اشتغال نیرو‌های جوان و بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه و صنایع مختلف باید مورد توجه جدی مسئولان باشد.

امام جمعه بوشهر تامین آب کشاورزی و آشامیدنی را از جمله معضلات استان بوشهر عنوان و اظهار امیدواری کرد با تاسیس ۲ راکتور هسته‌ای برای تولید آب شیرین و بهره برداری از طرح‌های آب شیرین کن این مشکل دیرینه استان در دولت سیزدهم برطرف شود.

وی ساخت راه آهن بوشهر- شیراز را یک طرح استراتژیک برای بوشهر معرفی و تاکید کرد: این طرح ضروری برای رونق اقتصادی این استان باید به طور حتم به سرانجام برسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر تخصیص اعتبار لازم و کافی برای ساخت، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها به عنوان یکی از نیاز‌های مهم این استان گفت: توسعه مناطق صنعتی شمال استان و تاسیس بنادر مورد نیاز و لایروبی کرانه دریا برای پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا نکته‌ای است که با توجه به شرایط استان بوشهر باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید به صنایع تبدیلی و پایین دستی نفت و گاز، پتروشیمی و کشاورزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی مرتبط در بخش‌های مختلف از جمله شهرک صنعتی خرما و گوجه فرنگی توجه جدی و کار دقیق انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: باید درباره تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به نوین، حمایت از محصولات شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات فناورانه، تخصیص تسهیلات لازم و جذب سرمایه‌گذاران و سوق دادن آن‌ها به سمت استان بوشهر تدبیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار