140 هزارتن لیمو ترش از جهرم برداشت می شود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز فصل برداشت لیمو ترش در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول از باغ‌های مرکبات شهرستان جهرم تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 12 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدحسن زمانی افزود: از مجموع ۱۶ هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان جهرم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت لیموترش اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از رقم‌های مهم تولید لیموترش در شهرستان به رقم‌های لیموترش محلی (لیموی آب لیمو) و لیمو پرشین می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم قطب مهم تولید این محصول در سطح استان و کشور است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد لیمویی تولیدی از باغات شهرستان جهرم جهت تازه خوری به بازار عرضه می‌شود و بقیه برای آبگیری (شامل لیموترش محلی) و همچنین سورت، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه (شامل لیمو لیسبون) به منظور صادرات به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

این مقام مسئول افزود: برداشت لیمو ترش در شهرستان جهرم از اواخر تیرماه با برداشت لیمو پرشین آغاز و با برداشت لیمو لیسبون در اواخر آبان‌ماه پایان می‌پذیرد.

زمانی تصریح کرد: لیموترش شهرستان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بیشتر به کشورهای اروپایی، اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار