آموزش کارگران و قصابان در خصوص بیماری‌های مشترک cchf (تب کریمه کنگو)

تابناک هرمزگان-به کارگران و قصابان در خصوص بیماری‌های مشترک cchf (تب کریمه کنگو) دربندرعباس آموزش داده شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ 06 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر ماشالله مریدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت : همزمان با بازدید بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از کشتارگاهها با هدف ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی سلاخان، قصابان و پرسنل مرتبط در کشتارگاه دام با بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و نحوه پیشگیری و جلوگیری آن کلاس های آموزشی با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل کشتارگاه دام شهرستان بندرعباس توسط کارشناسان بهداشت محیط ، برگزار شد.

 

مریدی اظهار کرد: مردم دام مورد نیاز خود را از محلهای مطمئن خریداری کنند و علاوه بر خودداری از ذبح دام در معابر عمومی باید نکات بهداشتی در هنگام ذبح دام از جمله استفاده از دستکش و ماسک را مورد توجه قرار دهند.

 

رئیس مرکز بهداشت گفت: تاکنون موردی از ابتلای به تب کریمه کنگو در بندرعباس نداشته ایم و مردم نیاز است گوشت دام ذبح شده را بلافاصله مصرف نکرده و ۲۴ ساعت آن را در فضای یخچال نگه دارند.

 

مریدی به مردم عزیز بندرعباس توصیه کرد نسبت به خرید گوشت و فرآورده های خام دامی از مکان های غیرمجاز و افراد سودجو در معابر عمومی خودداری کنند زیرا که بیماری های میکروبی و انگلی مشترک میان دام و انسان از طریق دام و فرآورده های دامی آلوده به انسان منتقل می شود.

 

بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک (زئونوز) بین انسان و دام بوده که به‌وسیله کنه یا تماس با خون، ترشحات انسان آلوده یا ترشحات لاشه دام آلوده منتقل می‌شود.

 

سردرد، تب بالا، درد کمر، درد مفاصل، درد شکم و استفراغ، قرمزی چشمان، سرخ شدن صورت، سرخ شدن حلق و نقاط قرمز روی سقف دهان از علایم اولیه بیماری تب کریمه کنگو در انسان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار