معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی:

مالیات یکی از راهکارهای بهبود نظام اقتصادی کشور است

معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اهمیت توجه به نظام مالیاتی به عنوان منبع ایجاد یک اقتصاد پایدار گفت: بدون شک توسعه اقتصادی زمانی ایجاد خواهد شد که منابع پایدار برای مخارج کشور وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 07 August 2016
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اهمیت فعالیت منسجم و ساختارمند نظام مالیاتی کشور اظهار داشت: ارکان نظام مالیاتی کشورها در تمامی دنیا سه رکن اساسی دارد که یکی از آن‌ها تولید ملی و دیگری قوانین و مقررات آن کشور و رکن سوم آن سازمان وصول‌کننده مالیات‌ها است. 

محمد رضا عبدی افزود: در تمام کشورها نظام های مالیاتی بخشی از درامد را به عنوا مالیات دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه تولید ملی کشور ما در حدود 500 میلیارد دلار برآورد شده که 6 درصد آن به عنوان مالیات دریافت می‌شود و این میزان عایدی از جانب همه درآمدها است.

عبدی افزود: باید توجه داشت که 25 درصد تولید ملی در فرانسه به عنوان مالیات مطرح می‌شود و این درصد در ایران 6 درصد است و کشور ترکیه که منابع نفت و گاز ندارد ولی مالیاتی که در سال 2015 گرفته است 7 برابر درآمد مالیاتی در کشور ما بوده است و این عوامل سبب می‌شود که کشورها برنامه‌های توسعه‌ای خود را انجام دهند.
 
معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی در پایان اظهار داشت: اگر شفاف‌سازی‌های لازم انجام شود و مردم از نحوه مصرف مالیات‌ها مطلع شوند حتما استقبال خواهند کرد و توسعه اقتصادی کشور زمانی رخ می‌دهد که منابع پایدار برای مخارج وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار