اجرای طرح پویش سلامت در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح پویش سلامت باهدف جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا همراه با بیماری‌های تنفسی در تابستان و پاییز امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 16 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا بهرامی با اشاره به اینکه این طرح باهدف ایجاد حساسیت در مردم برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها اجرایی شده است اظهار کرد: وظیفه ما ارتقای سلامت و ایجاد تشنگی مردم به‌سوی منابع علمی و تجربی است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پویش سلامت باهدف جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا همراه با بیماری‌های تنفسی در تابستان و پاییز امسال است اضافه کرد: کاهش مصرف نمک همراه با مصرف مناسب سبوس و کاهش مصرف چربی از جمله موضوعات مرتبط با این طرح است.

در ادامه این نشست، قائم‌مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طرح پویش سلامت در دو بخش حساس سازی و جلب حمایت سازمان‌ها و کارخانجات صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سید کاظم فرهمند با ابراز خرسندی نسبت به ارائه پیام‌های سلامت در 150 اتوبوس شهری و تبلیغات شهری در راستای ارتقای سلامت و افزایش سواد مردم مشهد یادآور شد: سازمان غله و نانوایی‌ها در مبحث مصرف سبوس با این طرح همکاری می‌کنند.

وی افزود: اگر مردم تقاضای غذاهای کم‌نمک را از بازار داشته باشند قطعاً کارخانجات صنایع غذایی نیز بر اساس تقاضای مردم نمک محصولات خود را کاهش می‌دهند.

قائم‌مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای سواد سلامت مردم بیان کرد: با توجه به بحران بیماری‌های تنفسی در فصل پاییز به‌خصوص در شهرستان‌های خراسان رضوی هم‌زمان با سال‌های گذشته، اجرای این طرح از ضرورت بسیاری برخوردار است.

فرهمند گفت: رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا آموزش‌های لازم ارتقای سلامت و بهداشت مواد غذایی را قبل از دریافت مجوز گذراندند تا از بروز بیماری‌های مختلف منتقله از آب و غذا جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه انسان سالم محور توسعه کشور است اضافه کرد: سلامت زائران و مجاوران مشهد در قالب اجرای طرح پویش سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار