معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت: باتوجه به واقعیت های تکان دهنده از وضعیت آماری آب شهرستان، باید بحران کم آبی را جدی بگیریم .
کد خبر: ۲۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 29 April 2015
تابناک بوشهر: حمزه مسعودی نیا روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان افزود: درحالی که استان بوشهر در فصل بارندگی از کم بارش ترین استانهای کشور بوده ، بحران کم آبی و خشکسالی درتابستان امسال بسیار حساس و نگران کننده است و باید راهکارهای مناسب برای برون رفت از این مشکل ارایه دهیم.

وی اظهارکرد: اگرچه فضای سبز،کشت درخت و ایجاد باغها درمنطقه گرمسیری گناوه لازم وضروری است اما آمار بالای ویلا باغ ها موجب شده تا مقدار زیادی از آب شرب این شهرستان برای آبیاری فضای سبز هدر رود که برای پیشگیری از چنین روندی باید راهکار قانونی برای ساماندهی این باغات تدوین و ابلاغ شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت: کاهش نزولات آسمانی وخشکسالی مشکلاتی زیادی برای دامداران و روستانشینان این شهرستان بوجود آورده و بسیاری از دامداران ناچار شدند دام های خود را درمعرض فروش قرار دهند که در نتیجه سبب کاهش تعداد دام ها در روستاها خواهدشد.

وی بااشاره به اینکه باید مشترکان پرمصرف آب در شهر و روستای این شهرستان شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد شود، افزود: بخشداران باید بر روند ساخت وسازها در جوار رودخانه ها نظارت کنند ومتقاضیان را به اخذ استعلام از ادارات و مراجع قانونی ملزم کنند.

دراین نشست، مسوولان ذی ربط در خصوص وضعیت بحرانی آب شهرستان و راه کارهای مقابله با آن مطالبی ارایه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار