امام جمعه بوشهر:
امام جمعه بوشهر گفت: مبارزه با فساد موفق نبوده است.
کد خبر: ۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 02 May 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر ضمن سفارش همه به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران مطالب مهم و راهبردی ایراد کردند که باید سرلوحه تصمیم‌گیری و مدیریت همه مسئولان قرار گیرد.

وی اشاره‌ای به روند مذاکرات کرد و یادآور شد: اگر روند مذاکرات با موفقیت هم پیش‌ رود، تنها تحریمات هسته‌ای است که برداشته خواهد شد و بقیه تحریمات سرجای خود باقی خواهد ماند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه دولت آمریکا دولتی ظالم، مستکبر، استعماری و مفسد است، تصریح کرد: ما به دولت آمریکا بی‌اعتماد بوده و چنانچه این دولت بخواهد در مذاکرات درست هم عمل کند، می‌دانیم که بقیه تحریمات برداشته نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بی‌اعتمادی به دولت آمریکا گفت: با دولت بی‌اعتماد نمی‌شود موفقیتی برای ایران انتظار داشت و اگر ما در این مذاکرات فشار هم بیاوریم  فقط تحریمات هسته‌ای برداشته می‌شود و آنها تحریمات اقتصادی، لجستیک و نظامی و بقیه موارد را در دستور کار خود خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه حل مساله اقتصادی در درون کشور بوده و به دست خودمان است، اضافه کرد: دولت آمریکا در طول تاریخ دولت بی‌اعتمادی بوده است به همین خاطر در این مذاکرات اگر موفقیتی هم باشد به جز تحریمات هسته‌ای دیگر تحریمات سرجای خود باقی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ما باید به اقتصاد، شرایط، لوازم و امکانات داخلی متکی باشیم، تصریح کرد: همه مسئولین، مردم و اندیشمندان باید در این راه جهادی عمل کرده و در خدمت تولید، رشد اقتصادی و توسعه روزافزون کشور در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف باشند.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید از محصولات داخلی استفاده کنند، ادامه داد: همه باید رشد تولید و اقتدار اقتصاد داخلی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه بوشهر اشاره‌ای به برخورد با مفاسد اقتصادی داشت و خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان بگویند دزد دزد فساد اقتصادی حل نمی‌شود بلکه باید با قدرت با آنها برخورد شود.

صفایی‌بوشهری به روند فساد در تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: امام راحل در مبارزه با فساد اقتصادی تاکید داشتند و مقام معظم رهبری هم بر این امر تاکید دارند و اگر در حال حاضر مقام معظم رهبری از این روند ناراحت بوده و تکرار می‌کنند برای این است که به مسئولین این نکته را تاکید می‌کنند که مبارزه با فساد موفق نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه از مسئولان، دولت و مسئولان مربوطه با مفاسد اقتصادی می‌خواهیم که با قدرت و شدت مبارزه کنند، یادآور شد: مردم ایران اسلامی برای انقلاب جان کنار گذاشتند، تمام وجودشان انقلاب و ولایت فقیه بوده و مطیع رهنمون‌ها و فرمایشات ایشان هستند و شعارشان عدالت‌محوری است و لذا نمی‌توانند ببینند که عده‌ای فساد و ظلم می‌کنند و در حصار امن باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه مفاسد اقتصادی در هر پست و مقامی و منصوب به هر کس باشند باید با قدرت برخورد شوند، عنوان داشت: نه اینکه محاکمه نشوند و یا با احکام ناچیز و سطحی بازخواست شوند.

این مسئول ادامه داد: باید مبارزه با مفاسد اقتصادی قاطع باشد و حریم مردم رعایت شود زیرا مردم نمی‌توانند بی‌عدالتی و فساد را تحمل کنند و باید مردم در این خصوص رعایت شوند.

وی با بیان اینکه از مسئولان درون استانی تقاضا دارم حریم مردم رعایت شود، تاکید کرد: همه مسئولان اجرایی و مسئولان قضایی حریم مردم را حفظ و گرامی‌دارند زیرا این مردم تاریخی پرشکوه داشته و در این راه جان دادند و حافظ منافع انقلاب هستند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: مسئولان حقوق، عزت و آبروی مردم را حفظ کنند به‌ویژه نیروهایی که مدتی برای انقلاب، نظام، اهل بیت و دستاوردهای انقلاب کوشش کردند.

صفایی‌بوشهری با گرامی‌داشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت مطهری، خاطرنشان کرد: معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت از بهترین اقشار جامعه هستند، لذا باید به معلمان، محیط کاری آنها و عرصه‌های مختلف توجه ویژه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار