با تشریح برنامه‌های هفته بسیج در قم عنوان شد

فعالیت 140 هزار بانوی بسیجی در قم/ برگزاری یادواره شهید زین الدین در قم

350 هزار بسیجی در استان قم فعال هستند که140 هزار تن از این بسیجیان را بانوان تشکیل می دهند. بیست و سومین یادواره سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم، فرمانده سپاه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: امسال آغاز هفته بسیج با راهپیمایی عظیم ملت مسلمان در روز اربعین حسینی(ع) مصادف شده است.

سردار غلامرضا احمدی در مورد روز شمار ایام بسیج افزود: پیشواز ایام هفته بسیج با نام بسیج بزرگ ندای حضرت زینب(س) است که با مشارکت بسیجیان استان قم در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و خطبه خوانی برای حضرت زینب(س) آغاز می گردد.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه اول آذر روز بسیج، انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی‌، سه‌شنبه دوم آذر روز بسیج، انقلابی گری و پیشرفت، چهارشنبه سوم آذر روز بسیج، انقلابی‌گری و کارآفرینی، پنجشنبه چهارم آذر روز بسیج، انقلابی‌گری و ایثار، جمعه پنجم آذر روز بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی و شنبه ششم آذر روز بسیج انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری نام‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به دیدار سردار نقدی به همراه هیئت همراه با مراجع عظام تقلید افزود: عطرافشانی قبور شهدا، همایش‌های ائمه جماعات و هیئت‌های امنای مساجد در سلسله‌مراتب سازمان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که برگزار خواهد شد.

فعالیت 140 هزار بانوی بسیجی در قم

وی در مورد اعضای بسیجیان در قم نیز عنوان کرد: 350 هزار بسیجی در استان قم فعال هستند که 140 هزار تن از این بسیجیان را بانوان تشکیل می دهند و در برنامه های فرهنگی و تربیتی شرکت می کنند.

احمدی در ادامه گفت: یکی از رسالت های مهم بسیج در سال اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی در جهت تغییر سبک زندگی به سمت اقتصاد اسلامی و مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه های دشمن است.

برگزاری یادواره شهید زین الدین در قم 

در ادامه نشست معاون سپاه علی بن ابیطلب(ع) قم از برگزاری بیست و سومین یادواره سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم خبر داد.

سرهنگ احمد بیطرفان اظهار داشت: هرساله در نقاط مختلف استان نزدیک به ۵۰۰ یادواره در خصوص شهدا برگزار می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین یادواره‌ای که برگزار می‌شود یادواره سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم است که امسال بیست و سومین دوره آن برگزار خواهد شد.

معاون سپاه علی بن ابیطلب(ع) قم افزود: این یادواره پنج‌شنبه بیست و هفتم آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و با حضور علما، فضلا، ایثارگران و بسیجیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی سخنران ویژه این یادواره است، ادامه داد: در این راستا دیدارهایی با مراجع عظام تقلید و نیز با مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین انجام گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار