معاون فرهنگی حوزه هنری بوشهر گفت: شاهنامه در بین چند اثر بزرگ حماسی دنیا نگین درخشان آثار است اما آن گونه که سایر کشورها در معرفی آثار حماسی‌شان توجه می‌کنند ما کوتاهی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 13 May 2015
تابناک بوشهر: فرید میرشکار صبح امروز در همایش شاهنامه‌خوانی که در پلاتوی فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد، اظهار داشت: کمتر جایی است که مثل دشتی مسئولان در برنامه‌های فرهنگی حضور پر رنگی داشته باشند واین همت و توجه قابل تقدیر است.

شاهنامه‌شناس خورموجی نیز گفت: از فردوسی بیش از هر شخصیت ایرانی سخن گفته شده و گاهی این تفسیر به‌ویژه در دهه هفتاد باعث شده تا مقالات پیرامون فردوسی و شاهنامه آسیب‌شناسی شود.

مسعود بهرامی اضافه کرد: رد پای فردوسی نه تنها در شاهنامه که در شاعران بعد از خود و حتی کاخ غزل حافظ نیز می‌توان دید.با بررسی دیدگاه یونگ و شاهنامه پی‌می بریم فریدون و ضحاک رویدادهایی است که در درون ما رشد کرده است.

در این برنامه که مجری‌گری آن را ابراهیم شاکری مطلق مسئول انجمن نمایش خورموج به عهده داشت طوبی شیرکانی داستان بیژن و منیژه، مسیحا شاکری مطلق اکوان دیو، صدیقه نیرو گردآفرید، نگار مکاریان داستان سیاوش و فاطمه حسینی رستم و شغاد را نقل کردند و نوازندگی پیانو توسط هنرمند خردسال مبینا محمد رستمی و تقدیر از هنرمندان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

از طرف فرماندار دشتی نیز به هنرمندانی که اجرای نقل کردند هدیه‌ای تعلق گرفت و رئیس شورای شهر خورموج نیز با اهدای کارت هدیه از هنرمندان خردسال این همایش تقدیر کرد.

شهردار خورموج نیز با تقدیر از فعالیت‌های هنری فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج مبلغ 5 میلیون تومان را برای کمک به فرهنگسرا اختصاص داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار