توقیف خودروهای حمل کودهای مرغی در خورموج

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: از فعالیت خودروهایی که اقدام به حمل کودهای مرغی غیربهداشتی و فله‌ای می‌کنند جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 26 May 2015
تابناک بوشهر: محمد حسینی صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان دشتی اظهار داشت: الزامات بهداشتی برای سلامت مردم است و وظیفه اعضای شورای سلامت اصل بر پیشگیری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: هر دستگاه باید در راستای وظایف خودش قدم بردارد و چنانچه دستگاه نسبت به وظایف ذاتی خود تعلل کند خسارت آن متوجه دیگران خواهد شد. چند سالی است که برخی از کشاورزان از کودهای مرغی استفاده می‌کنند و ما نیز توقع نداریم در یک سال به همه  آموزش دهیم و پیشگیری 100 درصد صورت گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهکار وجود دارد و آموزش مجانی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم، هماهنگی بین شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی صورت بگیرد و اگر آگاهی بخشی درزمینهٔ کود مرغی صورت گیرد این مشکل مهم مرتفع خواهد شد.

آخرین ترفند را معرفی افراد به دادسرا می‌دانیم

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: معرفی افرادی که از کودهای مرغی استفاده می‌کنند به دادسرا را آخرین ترفند می‌دانم چنانچه کشاورز آموزش‌های لازم دیده باشد، تعهد از او گرفته باشند اما در بازدید مشترک شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی مشخص شود وی به قانون قانع نبوده، به دادسرا معرفی می‌شود.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت همراه با کارشناسان، با همکاری شورای اسلامی و شهرداران در شهرها و در بخش‌ها با بخشداران، شوراها و دهیاران آگاهی‌بخشی کنند تا از ورود کودهای فله‌ای جلوگیری شود.

حسینی یادآور شد: جلوگیری از کودهای مرغی غیربهداشتی و فله‌ای به شهرستان نیاز به عزم جدی، حمایت نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت است. بیشترین اعتراض‌ها به آن دسته از کشاورزانی است  که در زمین‌های کشاورزی خود در حومه شهرها از این کودها استفاده می‌کنند.

اقدامات صورت گرفته باید مستندسازی شود

حسینی بیان داشت: اقدامات اولیه که پیشگیری است باید مستندسازی شود و قرار بر این شد که آموزش، تشویق و تنبیه کشاورزان در این زمینه با استفاده از کودهای جایگزین توسط جهاد کشاورزی انجام شود تا هماهنگی لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به طریق مختلف صورت گیرد اگر می‌دانید بنر مؤثر است از بنر در سطح شهرستان استفاده کنید اگر می‌دانید رسانه می‌تواند در این زمینه کمک کند که من از اصحاب رسانه در این راستا و اطلاع‌رسانی به‌موقع تقدیر می‌کنم و اگر قرار شد از طرق مختلف بخشداری‌ها، شوراها و دهیاران پوشش داده شود اینکار صورت گیرد هرچند این کار نیاز به عزم ملی است.

ماشین‌هایی که اقدام به حمل کودهای مرغی کنند توقیف می‌شود

حسینی تأکید کرد: از فعالیت ماشین‌هایی که اقدام به حمل کودهای مرغی غیربهداشتی و فله‌ای می‌کنند جلوگیری می‌شود.
وی بازدیدهای مشترک را مورد تأکید قرارداد و افزود: شناسایی و معرفی کشاورزان به دادسرا آخرین حربه ماست اگر کشاورزی الزامات بهداشتی را رعایت نکند با هماهنگی جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در لیستی واحد به دادسرا ارائه شود.

حسینی گفت: وقتی مسئله‌ای رسانه‌ای شد همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند اولویت ما بهداشت است، ما نباید مخالف بعضی از سیاست‌های بهداشتی باشیم، مسئولیت بهداشت شهری و روستایی به عهده شبکه بهداشت است.

وی از راه‌اندازی کشتارگاه دشتی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کشتارگاه شهرداری خورموج به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار