جمع آوری قلیان ها در شهر گناوه

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: طرح جمع آوری قلیان از سطح بوستان ها، ساحل و قهوه خانه های این شهرستان اجرایی شد.
کد خبر: ۴۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 27 May 2015
تابناک بوشهر: سید عسکر حسینی افزود: براساس اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات، بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای با همراهی ماموران شهرداری و نیروی انتظامی درسه مرحله 40 عدد قلیان، پنج کیلوگرم تنباکو و ادوات استعمال دخانیات کشف و جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: برخی مدعی هستند اگر دود قلیان وارد ریه نشود و فقط از راه دهان خارج شود، آسیبی به ریه ها وارد نمی کندد که این تصور اشتباه است زیراه دود از طریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن شده و آثار سویی ازخود برجای می گذارد.

این کارشناس بیان کرد: در هوایی که دود قلیان آزاد می شود، افرادی که قلیان نمی کشند نیز در معرض دود قرار گرفته و طولانی مدت دچار عوارض آن خواهند شد.

حسینی، سرطان ریه، لب، دهان و حنجره، کبد، مری و معده، لوزالمعده و روده بزرگ را از عوارض بد خیم و زخم های گوارشی، ریفلاکس معده(برگشت اسید معده به مری) را ازجمله عوارض خوش خیم استفاده از قلیان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که مسوولان ادارات، رسانه های ارتباط جمعی و معلمان می توانند نقشی مهم درزمینه آگاهی شهروندان از مضرات مصرف دخانیات بویژه قلیان داشته باشند، گفت: بیشتر افراد فکر می کنند دود حاصل از قلیان با عبور از داخل آب فیلتر می شود، اما بدانند که استعمال قلیان بسیار خطرناک تر از سیگار است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار