در مراسمی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر، ساخت فیلم مستند آیت‌الله علم بلادی با عنوان «فتوایی برای بلاد» در بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۴۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 31 May 2015
تابناک بوشهر: صبح امروز در مراسمی که در دفتر امام‌جمعه بوشهر برگزار شد، کار فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» که در مورد زندگی آیت‌الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر است آغاز شد.

«فتوایی برای بلاد» روایتی از زندگی آیت‌الله حاج سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری است که مهدی تنگستانی نویسنده و کارگردان، حوزه هنری بوشهر تهیه‌کننده، مهرداد اسکویی مشاور کارگردان و راوی و صادق رسولی نیز مدیر رسانه و روابط عمومی این فیلم هستند.

فرید میرشکار معاون حوزه هنری بوشهر در حاشیه آغاز ساخت فیلم «فتوایی برای بلاد» گفت: از سال گذشته بر اساس رهنمودهای امام‌جمعه بوشهر مبنی بر توجه به زندگی علمای بوشهری، حوزه هنری تصمیم به ساخت فیلم مستند از زندگی علما گرفت و در نخستین مرحله کار، تصمیم گرفتیم فیلم مستند زندگی آیت‌الله علم بلادی ساخته شود.

کارگردان مستند «فتوایی برای بلاد» نیز اظهار داشت: این فیلم 30 دقیقه زمان دارد و با ساختار آرشیوی و بازسازی تهیه و تولید خواهد شد و تحقیقات این کار به مدت 8 ماه با حضور شماری از دانشجویان رشته تاریخ انجام شد.

مهدی تنگستانی افزود: برای ساخت این فیلم از تصاویر آرشیوی بوشهر در دهه 30 و 40 که بسیار نایاب هم هستند استفاده‌شده ضمن اینکه تعدادی فیلم نیز مربوط به دوره مشروطه خریداری‌شده است.

وی تصریح کرد: تصویربرداری فیلم که از امروز آغاز می‌شود در بوشهر و بخشی هم در شهرک غزالی تهران انجام می‌شود، این فیلم 48 ساعت از زندگی آیت‌الله علم بلادی را به تصویر می‌کشد و اتفاقات قبل از سفر وی به شیراز تا سفر به شیراز را در برمی‌گیرد.

کارگردان «فتوایی برای بلاد» گفت: همیشه دوست داشتم در مورد روحانیت فیلم بسازم چراکه خود آخوندزاده هستم و نکته‌ای که در مورد زندگی آیت‌الله علم بلادی برای من جالب بود شخصیت کاوشگر وی است و در تحقیقات خود فقط به یک منبع اکتفا نمی‌کرد.

تنگستانی گفت: اگر همه برنامه‌های ما طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش برود اواخر ماه مبارک رمضان یا شهریورماه امسال این فیلم اکران خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار