رئیس مجتمع مرکزی شورای حل اختلاف بوشهر گفت: شورای حل اختلاف بوشهر در رسیدگی به پرونده‌های در صلاحیت این شورا در کوتاه‌ترین زمان به‌صورت تخصصی مختومه می‌کند.
کد خبر: ۴۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 31 May 2015
تابناک بوشهر: با بیان اینکه این شورای به صورت تخصصی در رسیدگی به پرونده‌ها اقدام می‌کند اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و با تلاش‌های انجام گرفته و با هدایت‌های موثر معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر تیم‌های تخصصی در شورای اختلاف فعال شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تیم تخصصی صلح و سازش در شورای حل اختلاف راه‌اندازی شده تصریح کرد: با راه اندازی این تیم بیشتر پرونده‌های این حوزه با صلح و سازش مختومه می‌شود.

علوی‌زاده فلسفه و محور اساسی فعالیت در شورای حل اختلاف را صلح و سازش بین اصحاب دعوا عنوان کرد و افزود: صلح و سازش که از فرهنگ مقدس دین مبین اسلام است از اولویت مهم و اساسی این شورا است.

وی، از مختومه شدن پرونده‌های نزاع خانوادگی و قبیله‌ای در شورای حل اختلاف خبرداد و تاکید کرد: بسیاری از پرونده‌های دعواها توسط شورای حل اختلاف بوشهر به سازش مختومه می‌شود.

رئیس مجتمع مرکزی شورای حل اختلاف بوشهر با بیان اینکه در کوتاه‌ترین فرصت پرونده‌ها در این شورا مختومه می‌شود بیان کرد: شورای حل اختلاف بوشهر در رسیدگی پرونده‌های در صلاحیت این شورا در کوتاه‌ترین زمان بصورت تخصصی رسیدگی و مختومه می‌کند.

وی، با اشاره به حوزه‌های تخصصی در شورای حل اختلاف بوشهر بیان کرد: حوزه‌های خانواده، نفقه، طلاق، بهداشتی، راهور، فک پلاک و عمرانی از جمله حوزه های تخصصی است که به پرونده‌ها با رضایت مندی شاکیان و متشاکیان در کوتاه ترین زمان  رسیدگی و مختومه می‌کند.

علوی‌زاده کاهش هزینه و اطاله دادرسی، فقدان تشریفات اداری زاید و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها را از مزایای شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار