دره شهر ،رتبه نخست تولیدگندم دراستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از کسب رتبه نخست این شهرستان در سطح استان در تولید گندم با توجه به سطح زیر کشت در سال زراعی 96-95 خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 25 June 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: بخش کشاورزی شهرستان دره‌شهر از ظرفیت‌ھا و پتانسیل بالایی برخوردار است به گونه‌ای که این بخش در تأمین و امنیت و سلامت غذایی نقش بسزایی ایفا می‌کند .

وی افزود: در سال زراعی گذشته با بهره‌گیری از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و الگوگرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری و داشتن روحیه جهادی و اعتماد و ایمان قلبی و خدمت به مردم و کرامت بخشیدن به کشاورزان این شهرستان و افزایش توان بهره‌برداری از منابع موجود و استفاده از فن آوری‌ھای جدید و نوین کشاورزی این شهرستان و تلاش و توان اجرایی کارشناسان کشاورزی و تعامل و هماھنگی بین بخشی توانسته‌ایم در افزایش تولید گندم رتبه اول را با توجه به سطح زیرکشت در سطح استان کسب کنیم.

فیلی با اشاره به اینکه علیرغم شرایط آب و هوایی حاکم معتدل گرمسیری در این شهرستان و تأخیر در بارندگی و کاهش دوره رشد گندم، مهمترین عوامل تولید بالای گندم تا سقف 28 هزار تن را نتیجه تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر کشاورزان، اجرای عملیات آبیاری تکمیلی، تغذیه مناسب مزارع و تناوب صحیح در اراضی کشاورزی دانستن و گفت: انتظار می‌رود در سال زراعی جدید شاهد افزایش عملکرد بیشتر در واحد سطح محصول گندم و سایر محصولات زراعی این شهرستان باشیم .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دره‌شهر تصریح کرد: ارقام کشت شده در این شهرستان عبارتند از چمران، کریم، زاگرس، یاواروس و کرخه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار