اعتبار مناسب برای زهکشی مزارع رود حله

فرماندار گناوه گفت: مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح مطالعه و آغاز عملیات اجرایی زهکش مزارع و باغات منطقه رودحله این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 08 June 2015
تابناک بوشهر: به نقل از روابط عمومی فرمانداری گناوه عبدالنبی یوسفی دوشنبه در جمع کشاورزان و باغداران این منطقه در روستای محمدی بخش ریگ افزود: اختصاص این اعتبار، گام اول برای احیای کشاورزی این منطقه است و در سال آینده نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات مناسبی برای ادامه این پروژه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات کمبود نقدینگی در کشور ، گفت: دغدغه ما هزینه کردن درست مبلغ اختصاص یافته است تا نتایج مشخص و ملموسی برای کشاورزان در پی داشته باشد.

فرماندار گناوه، دریافت حق آب دایمی برای مشروب شدن مزارع وباغات این منطقه را ضروری دانست و افزود: منابع استانی باید در تقسیم و توزیع آب های کشاورزی، حق ساکنان منطقه رودحله را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم مهمترین سرمایه دولت تدبیر و امید است، گفت: دراین راستا همواره تلاش می کنیم با بیان حقیقت و واقعیت ها این سرمایه ارزشمند را حفظ و تقویت کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر هم گفت: دریافت حق آب دایمی از خواسته های به حق مردم این منطقه است که نقشی مهم در توسعه و احیای کشاورزی دارد.

محمدتقی منوچهری با قدردانی از فرماندار گناوه برای تخصیص اعتبار به طرح زهکشی اراضی رودحله افزود: هفته آینده مشاور طرح برای مطالعه پروژه انتخاب و شروع به کار خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه نیز گفت: منطقه حله همواره یکی از مهمترین قطب های کشاورزی استان بوشهر بوده است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل زه بالا و عدم اختصاص سهمیه آب رو به نابودی گذاشته است.

سیدحسن موسوی احداث راه دسترسی به مزارع را از دیگر خواسته های کشاورزان این منطقه عنوان کرد.

در این نشست نمایندگان کشاورزان منطقه رودحله ، مشکلات و خواسته های خودرا بیان کردند.

منطقه حله شمالی بخش ریگ در جنوب شهرستان گناوه از توابع استان بوشهر دارای اراضی مستعد کشاورزی و باغات است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار