مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اصلاح شیوه آبیاری 6 هزار و 500 هکتار از نخیلات آبپخش خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 08 June 2015
تابناک بوشهر: شاپور رجایی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی و ارزیابی شیوه نوین آبیاری شبکه آبپخش اظهار داشت: برای بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی در سطح استان بوشهر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و تمام توان و ظرفیت موجود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: بازدید از مناطق مختلف کشاورزی و اراضی مستعد در شهرستان‌های مختلف به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای تامین آب در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تلاش مسئولان ارشد استان و حمایت استاندار، بحث تغییر شیوه آبیاری به ویژه در حوزه نخیلات مورد توجه و تاکید قرار گرفته و در آبپخش نیز این طرح مهم اجرایی می‌شود.

رجایی از اصلاح شیوه آبیاری 6 هزار و 500 هکتار از نخیلات آبپخش خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، به زودی اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری نخیلات در سطح 6 هزار و 500 هکتار از شبکه آبیاری آبپخش آغاز خواهد شد.  

وی بیان کرد: بدون تردید کشاورزی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آبپخش است که باید با مکانیزه کردن و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به رشد و شکوفایی برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در بخش آبپخش قریب یک میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بالغ بر 45 هزار تن محصول خرما از آن برداشت می‌شود و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از مسائل مهمی است که به دلیل کمبود منابع آبی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار