معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه غبار روبی و تکریم مساجد ، ۸۰۰ باب مسجد در استان بوشهرغبار روبی و عطرافشانی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 10 June 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت ایام دهه آخر ماه شعبان‌المعظم اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان به نام دهه غبارروبی و تکریم مساجد نام‌گذاری شده که امسال جوانان محور شعار مساجد و این دهه هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در دهه بهداشت و غبار روبی مساجد گفت: در این دهه ضمن  تجلیل از جوانان فعال مسجدی، متولیان و افراد فعال حوزه مسجد، طرح اوقات فراغت و گردهمایی مبلغان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهربا اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد تصریح کرد: طرح اوقات فراغت از سوی تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج در مساجد اجرا می‌شود که در این راستا مساجد به امکانات لازم آموزشی مجهز می‌شود.

محمودی‌نیا با اشاره به بهداشت عمومی در مساجد بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه  بهداشت، غبار روبی و تکریم مساجد ، 800 باب مسجد در استان بوشهر با مشارکت جوانان غبار روبی و عطر افشانی می‌شود.

وی  افزود: دهه آخر شعبان از 20 تا 29 شعبان هر سال به عنوان دهه تکریم و غبار روبی مساجد نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر مساجد محلی برای تعلیم، تربیت، روشنگری افکار و اذهان به ویژه جوانان دانست و افزود: باید متولیان امر شرایطی را فراهم کنند تا جوانان حضور پررنگ‌تری در مساجد داشته باشند.

محمودی‌نیا گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای اعم از روخوانی، روان‌خوانی، جزء خوانی، تفسیر و محفل انس با قرآن در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار