برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» شهریور ماه در دهدشت+ تصاویر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» با هدف گرامی‌داشت مرحوم حسین پناهی در شهریور ماه امسال در دهدشت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 27 August 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت٬ سید ایرج کاظمی‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش « افلاطون کنار بخاری» با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم " حسین پناهی " در روزهای 23 و 24 شهریور ماه در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحوم حسین پناهی یکی از هنرمندان بزرگ و شناخته شده است افزود: در این همایش دو روزه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و برخی میهمانان کشوری برنامه‌های مختلفی شامل سخنرانی٬ موسیقی٬ فیلم و کلیپ اجرا می‌شود.
همچنین در این نشست خبری به صورت سمبلیک از تمبر یادبود حسین پناهی رونمایی شد و فرماندار و دیگر اعضای شورای اداری حاضر در جلسه به رسم یادبود آن را امضا کردند.
حسین پناهی در 6 شهریور 1335 در روستای دژکوه از توابع شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد.

نمایش‌های «دو مرغابی در مه» و «یک گل و بهار» که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد.
 
برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» شهریور ماه در دهدشت+ تصاویر
 

حسین پناهی علاوه بر بازیگری و نویسندگی، شاعری توانمند و خاص بود.نخستین مجموعه شعر او با نام «من و نازی» در سال 1376 منتشرشد، گفته می‌شود این مجموعه شعر تاکنون بیش از 16 بار تجدید چاپ و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است.
حسین پناهی سرانجام در 14 مرداد 1383 در سن 48 سالگی درگذشت و در قبرستان شهر سوق واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به وصیت خودش به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن شده بود به خاک سپرده شد.
علت مرگ وی به گزارش پزشک قانونی سکته قلبی بوده است.
"یاد و خاطره حسین پناهی هیچگاه از یاد اهالی هنر دوست این استان پاک نخواهد شد و هر کهگیلویه ای که گذرش به تهران می افتد وقتی نام و دیارش را میپرسند میگوید همشهری حسین پناهی ام"


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار