ماه مهمانی خدا آغاز می‌شود و موضوع سلامت غذایی و تامین مایحتاج مورد نیاز خانواده در این ماه، در کنار طاعت و عبادت خالق، به دغدغه مردها و نان‌آورهای خانواده بدل می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 17 June 2015
تابناک بوشهر: از آنجا که چند سالی است ماه رمضان با تابستان و فصل گرما تداخل پیدا کرده است، تغذیه کافی و سالم، برای روزه‌داران از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. اما همه می‌دانند که سلامت غذایی با در دسترس بودن مواد غذایی و قدرت خرید خانوارها ارتباط مستقیمی دارد.

در صورتی‌که مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامتی بدن با قیمت‌ مناسب و توزیع گسترده وجود داشته باشند، می‌توان مطمئن شد که همه روزه‌داران، با هرسطح درآمدی می‌تواند به آنچه نیاز دارد دست بیابد. یکی از اقداماتی که هرساله به‌ این منظور صورت می‌گرفت، برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت در شهرهای کوچک و بزرگ بود که امسال قرار شده است فقط در شهرهایی که ضرورت دارد برگزار شود.

با این‌حال، در استان بوشهر یکی از این نمایشگاه‌ها برگزار شده است و فقط در شهر بوشهر و محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برای این منظور در نظر گرفته شده است، اما سایر شهرستان‌های استان از این نعمت بی‌بهره هستند. به گفته رئیس اتاق اصناف بوشهر، نمایشگاه ضیافت امسال با حضور 90 فروشنده آغاز به‌کار کرده است که بر اساس توافق صورت گرفته، تخفیف‌هایی نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است.

مصطفی گراشی در مورد نحوه برگزاری این نمایشگاه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که امسال نمایشگاهی در ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد، با این‌حال، در نهایت تصمیم برآن شد که در استان‌هایی که ضرورت دارد، نمایشگاه برگزار شود.

وی با بیان‌ این‌که اخیرا وظیفه تامین بازار به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است،‌ افزود: همچنین در سطح شهر بوشهر و برخی از شهرها،‌ فروشگاه‌هایی برای فروش برنج، روغن، شکر و احتمالا گوشت قرمز، به قیمت‌های مناسب و مصوب تعیین شده‌اند که البته هنوز برای گرفتن این کالاها به کارخانه و مراکز توزیع معرفی نشده‌اند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر در خصوص قیمت زولبیا، بامیه و آش در ماه رمضان نیز گفت: قیمت این سه محصول پرطرفدار ماه رمضان تعیین شده‌اند، اما اعلام آن را به روز شنبه و جلسه مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت موکول کرده‌ایم. با این‌‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که عرضه این خوراکی‌ها از تقاضایشان بیشتر خواهد بود و به همین دلیل نیاز به دخالت و قیمت‌گذاری چندان احساس نمی‌شود.

گراشی با اشاره به این‌که قیمت‌ زولبیا، بامیه و آش در استان بوشهر کمتر از مبالغ اعلام شده از سوی مقامات کشوری خواهد بود، ادامه داد: انتظار داریم تا پایان ماه مبارک رمضان آرامش بر بازار حکمفرما باشد و کمبودی وجود نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار