مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از توزیع آب با تانکر در 200 روستای استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 24 June 2015
تابناک بوشهر: روح‌الله طاهریان‌پور ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: 80 درصد آب مصرفی روستاهای استان بوشهر از خط کوثر و کازرون و 20 درصد نیز از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود که مربوط ب نقاطی است که دسترسی به خطوط انتقال آب نداریم ازجمله اروم و بوشکان و شهرستان جم.

وی افزود: در روستاهای استان به منظور حل مشکلات آبرسانی، 21 حلقه چاه بخش خصوصی را اجاره کردیم ضمن اینکه حفر 7 حلقه چاه نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی بیشتر 75 حلقه چاهی که در روستاها داریم کم آب شدند و برای حل این مشکل 24 چاه را کف شکن کردیم و 30 ناوگان تانکر آب داشتیم و تعدادی هم اجاره کردیم.

طاهریان‌پور از توزیع آب با تانکر در 200 روستای استان بوشهر خبر داد و  بیان داشت: امسال 10 کیلومتر معادل 35 درصد از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال در روستاها را نوسازی کردیم، از مجموع 5 هزار کیلومتر خطوط انتقال، 1500 کیلومتر دارای فرسودگی شدید هستند.

وی افزود: سال گذشته نیز 300 کیلومتر از شبکه توزیع را با 10 میلیارد تومان اعتبار نوسازی کرده و توسعه دادیم، در سال جاری نیز 73 پروژه با 52 میلیارد تومان اعتبار تعریف کردیم که تاکنون 35 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان کرد:  اولویت اجرای پروژه‌ها مربوط به بازسازی و نوسازی خطوط آب در روستاهایی است که بحران آب دارند که می‌توان به روستاهای بنه‌گز، کره‌بند و روستاهای شمال دشتستان اشاره کرد.

طاهریان‌پور بیان داشت: 623 روستا در استان بوشهر داریم که 320 هزار نفر جمعیت دارند و در سال گذشته برای این جمعیت 30 میلیون متر مکعب آب تأمین کردیم که 21 میلیون مترمکعب را مصرف کرده و 9 میلیون مترمکعب هم یا غیرمجاز بود یا هدر رفت.

وی با اشاره به اینکه 84 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی در استان بوشهر داریم، گفت: در سال گذشته 34 درصد هدر رفت آب داشتیم که 16 درصد آن به دلیل فرسودگی و 18 درصد هم انشعابات غیرمجاز بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار