امام‌جمعه بوشهر گفت: یکی از راهکارهایی که باید مدنظر مسئولان به‌ویژه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باشد تولید آب صنعتی در این استان است و برای این امر می‌توان از ظرفیت آب‌شیرین‌کن استفاده کرد.
کد خبر: ۵۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 28 June 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر با خشکسالی‌ مواجه بوده و بحران آب نیز در این استان جدی است.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، کارشناسان و متخصصان این حوزه نیز باید راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کم‌آبی را شناسایی و اجرایی کنند.یکی از راهکارهایی که باید مدنظر مسئولان به‌ویژه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باشد تولید آب صنعتی در این استان است و برای این امر می‌توان از ظرفیت آب‌شیرین‌کن استفاده کرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: استان بوشهر با توجه به اینکه قابلیت مهمی در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای دارد باید تولید آب هسته‌ای مورد توجه قرار بگیرد چراکه می‌تواند بخش مهمی از آب موردنیاز این استان را تولید کند. در مدیریت توزیع، شبکه‌های آبرسانی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند که در این راستا نوسازی شبکه آبرسانی باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تدوین نقشه جامع شبکه توزیع آب استان تصریح کرد: با تدوین نقشه جامع شبکه توزیع می‌توان با نصب سیستم الکترونیکی ضمن اینکه مدیریت توزیع کنترل‌شده می‌شود نقش مهمی در شناسایی نقاط آسیب‌دیده در شبکه آبرسانی ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب گفت: فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب باید از دستگاه‌های اجرایی و مراکز صنعتی آغاز شود تا این فرهنگ در سایر نقاط شهری و روستایی تسری یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار