جمعی از کارشناسان ایتالیایی و متخصصان حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی کشور از ظرفیت‌ها و تأسیسات بندری بوشهر بازدید کردند.
کد خبر: ۵۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 28 June 2015
تابناک بوشهر: به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیمونتی مدیرعامل ترمینال‌های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و هیئت همراه پس از بازدید از محوطه و اسکله‌های موجود بندر طی نشستی در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند.

شرکت Contship Italia از شرکت‌های سرمایه‌گذار و اپراتور در بخش ترمینال‌های دریایی و خصوصی کانتینری است و هم‌اکنون اپراتور چند بندر مهم کشور ایتالیا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نشستی با تشریح فعالیت‌های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را به‌صورت مقایسه‌ای و آماری ارائه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد. بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7 میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضا،در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود.در جزیره نگین پایانه کانتینری، پایانه چندمنظوره، پایانه مواد فله مایع احداث می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در 5 سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی محوطه‌ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در 2 سال آینده افتتاح می‌شود. با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU است به 500 هزار TEU می‌رسد و برنامه زمان‌بندی برای تکمیل این طرح 3 سال خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار