نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است واز این رو باید فرهنگ هم تراز انقلاب اسلامی در جامعه شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 03 July 2015
تابناک بوشهر: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود: در عرصه فرهنگی باید مدیریت و برنامه ریزی های قوی تر انجام شود.

وی بیان کرد: هم اکنون در نبرد گسترده فرهنگی با جهان سلطه هستیم و این نبرد هوشیاری زیادی از سوی مردم و مسولان می طلبد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: گرچه این نبرد غیر آشکار است ولی نتایج آن آشکار خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت هوشیاری مسوولان فرهنگی تاکید کرد: غربی ها بعد از شکست در تهاجم هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی داشتند رو به تهاجم فرهنگی آورده اند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: غربی ها به دنبال تغییر هویت دینی و ملی جامعه هستند و برای تحقق این امر از جبهه تهاجم فرهنگی وارد عمل شده اند.

وی گفت: در عرصه مدیریت، برنامه ریزی و نظارت حوزه های فرهنگی نیاز به انسجام بیشتری وجود دارد.

صفایی بوشهری با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه توسط رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: توجه به تعالی سازی فرهنگی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و همچنین تکیه به اقتصاد مقاومتی برای استفاده از ظرفیت های داخلی کشور برای برنامه ششم توسعه امری اجتناب ناپذیر است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده معنوی از لیالی قدر تصریح کرد: شب قدر شبی مهم و سرنوشت ساز و بهترین فرصت برای جبران گناهان است.

وی اضافه کرد: انسان با استفاده از ظرفیت معنوی شب قدر می تواند علاوه بر رسیده به اوج معنویت آینده خود را سراسر از نور رقم بزند.

امام جمعه بوشهری با تقدیر از تلاش های روحانیون ، مداحان و بانیان مراسم های ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: افراد متصدی امور فرهنگی باید در این ایام حضرت علی (ع) را به خوبی معرفی کرده و برای زنده کردن مکتب اهل بیت (ع) اهتمام ویژه داشته باشند.

صفایی بوشهری همچنین با محکوم کردن جنایات صورت گرفته علیه شیعیان گفت: جنایات گروه های تروریستی و تکفیری در موضوع انفجار مساجد شیعیان به شدت محکوم است.

وی عنوان کرد: افراد گروه های تروریستی و تکفیری در دنیا خوار و ذلیل شده و در آخرت نیز عذابی سخت در انتظار آنها است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار