امام جمعه بوشهر گفت: شب قدر فرصتی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده است تا از این طریق ضمن رهایی خود از باتلاق گناه خود را به معراج و عرش الهی برساند.
کد خبر: ۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 08 July 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم شب قدر در مصلی جمعه بوشهر با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان(ع) ویژگی‌های مولای متقیان حضرت علی(ع) برشمرد و اظهار داشت:  رسالت امام علی(ع) استمرار نبوت پیامبر(ص) بود و همانطور که پیامبر(ص) تا همیشه تاریخ برای جهانیان الگو محسوب می‌شود،  عدالت و شیوه‌های حکومت‌داری علی(ع) هم الگویی خدشه‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به عدالت علوی در صفات مولای متقیان(ع) تصریح کرد: عدالت، شجاعت، مردانگی، ایثار، حکومت مداری علم و دانش سرشار، تقوا و پارسایی و جهاد از جمله ویژگی‌های بارز این امام بزرگوار است که باید همگان ازآن الگو بگیرند.

صفایی بوشهری با تشریح ابعاد مختلف شهادت حضرت علی (ع )  گفت: حضرت علی (ع) می‌تواند الگوی برتر و والای برای انسان باشد و ما باید این مقام والا را سرمشق زندگی خود قرار دهیم .

وی با اشاره به نقش امام علی(ع) دراحیا دین مبین اسلام بیان کرد: حضرت علی(ع) با سکوت 25 ساله خود دین اسلام را زنده نگه داشت و به جهانیان نشان داد که صبر بزرگترین گوهر یک انسان می‌تواند باشد.

امام جمعه بوشهر ویژگی‌‌های شب قدر را تشریح کرد وگفت: شب قدر شب محاسبه و تقدیر است و تمام کارهای انسان در این شب محاسبه می‌شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه محاسبه کردن اعمال یکی از نشانه‌های عقلانیت انسان باایمان و از معیارهای انسان با خدا است افزود: در شب قدر انسان باید حساب خود را با خدای خود و واسطۀ فیض در عالم وجود پاک و تصفیه کند و ببینید که واقعا چه جایگاهی در نزد خدای متعال و آن حضرت برای خود مهیّا کرده است.

وی، یکی از اعمال مهم شب قدر تفکر دانست و با بیان اینکه شب قدر شب تحول و جبران کارهای گذشته است تاکید کرد: انسان می‌تواند از شب‌های قدر استفاده کند و به اندازه یک عمر توشه بردارد و در حقیقت گذشته را جبران و آینده را ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهربا بیان اینکه شب قدر انسان را به خداوند وصل می‌کند افزود:  انسان با توبه در شب قدر به سمت خدا سیر می‌کند و مسیر آینده انسان براساس ایمان و تقوا رقم می‌خورد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه شب قدر فرصتی است که انسان به عرش برسد گفت: شب قدر فرصتی است که خداوند در اختیار بشر قرار داده است تا از این طریق ضمن رهایی خود از باتلاق گناه خود را به معراج و عرش برساند.

وی با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از شب‌های قدر افزود: انسان مومن باید شب قدر به عنوان فرصتی الهی برای محو سیاهی‌ها و شکست‌ها استفاده کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار