امام جمعه بوشهر با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 6 قدرت جهانی گفت: ذوق‌زدگی و دستپاچگی غیرمشروع در این مذاکرات وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۶۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 17 July 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: بیانیه مشترک هسته‌ای از مهمترین اخبار ایران و جهان بود و امیدواریم این مذاکرات منجر به بهتر شدن شرایط و اوضاع گوناگون کشور شود ولی بدانیم رفع تحریم‌های وعده داده شده با خیانت آمریکا و جهان سلطه خدشه‌دار نشود لذا باید اقتصاد مقاومتی ادامه یابد و تکیه‌گاه ما بر اقتصادی داخلی باشد.

وی با قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرد: نباید تکیه‌گاه ما رفع تحریم‌ها باشد دقت در ادبیات حقوقی و بستن راه‌های تفسیر به رأی استکبار، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، سازمان ملل و جهان سلطه که ممکن است در نگارش آن الفاظ مبهم و چند پهلو به کار برند ضروری است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: باید اصل را بر عدم اعتماد به طرف مقابل بگذاریم چرا که هر جا توافق کردند به طریق دیگر اقداماتی را علیه کشورها اجرایی کردند لذا اعتماد به این جنایتکاران تاریخی نشان از عدم توسل و اعتماد دارد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه مجلس و نخبگان کشور با دقت بندهای بیانیه مشترک را بررسی و ملاحظه کنند تا توافقی خوب از این فضا حاصل شود ادامه داد: ذوق‌زدگی و دستپاچگی غیرمشروع وجود نداشته باشد وحدت ملی، متانت وقار و صلابت ملی هم رعایت شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه امیدواریم ثمره توافق عزت،‌اقتدار ایران و حضور ایران به شکل انقلابی و استکبا ستیز و اسلامی در منطقه و جهان باشد افزود: ما اسلام، انقلاب، آرمان‌ها، ارزش‌ها، پاسداری از خون شهدا، ولایت و ولایتمداری می‌خواهیم و جان خود را برای اسلام و انقلاب گذاشتیم لذا با تمام وجود  از اندیشه‌های رهبری دفاع می‌کنیم و در تمام عرصه‌ها مطیع معظم‌له هستیم.

وی اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: مطالب و منویات رهبری می‌تواند منشور دانشگاهیان تراز انقلاب اسلامی و سرلوحه اصحاب دانشگاه باشد.

صفایی‌بوشهری گفت: جوهره انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است اگر به دنبال مودت با جهان استکبار باشیم از خدا دور می‌شویم لذا ایمان به خدا در کنار محبت‌ با جهان استکبار جمع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تا اسلام، انقلاب و تا جوهره این انقلاب محبوب مانده است انقلاب اسلامی ایران دشمن آمریکا، رژیم صهیونیستی و جهان سلطه است یادآور شد: استکبار با آب زمزم هم تطهیر نمی‌شود و همواره به دنبال نابودی اسلام است و می‌خواهند با واژه اسلام رحمانی انقلاب را به انحراف بکشانند.

امام جمعه بوشهر در مورد دیدگاه رهبری در ارتباط با اساتید تراز انقلاب گفت: برخی به دنبال اساتید دگراندیش و حامیان فتنه هستند لذا بر همه واجب است از اساتید دگراندیش و حامیان فتنه استفاده نکنند.

صفایی‌بوشهری گفت: مسئولان دانشگاه‌ها به جای هزینه‌کرد در اجرای کنسرت و اردوهای مختلط به فکر حل مشکلات خوابگاه و تامین غذای دانشجویان باشند چرا باید مسئولان دانشگاه‌ها کاری کنند که مقام معظم رهبری به زبان بیایند؟ آیا دانشگاه‌ها فقط کنسرت و اردوی مختلط کم دارند؟ لذا مسئولان وزارتخانه مذکور در راس دانشگاه‌ها انتظار داریم این امور را مراعات کنند.

وی در پایان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: تضعیف شورا به معنای تضعیف میزان و اسلامیت نظام و حمایت از آن به معنای حفظ نظام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار