امام جمعه اهرم گفت:مهمترین عاملی که باعث شد کشور های 1+5 پای میز مذاکر بیایند و صنعت هسته ای ما را به رسمیت بشناسند استقامت بر سر رویکرد استکبار ستیزی ملت ایران بود.
کد خبر: ۶۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 17 July 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام عیسی راستگو در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اهرم افزود:مهم ترین رخداد هفته گذشته که تمام رسانه های داخلی و بین المللی به آن پرداختند مساله پایان مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 بود.

راستگو بیان کرد:بعد از 12 سال پایداری و استقامت ملت عزیز ایران در حقوق هسته ای خود نتیجه داد و فناوری هسته ای برای کشور ما برای همیشه به تثبیت رسید.

امام جمعه اهرم گفت:این امر مهم را به ملت ایران، مقام معظم رهبری و دولت محترم بخصوص تیم مذاکره کننده هسته ای که انصافا خستگی ناپذیر ظاهر شدند و مذاکرات را رها نکردند تا نهایتا به جمع بندی رسیدند، تبریک می گویم.

راستگو بیان کرد:اولین دلیل در موفقیت ما در مذاکرات هسته ای توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که اگر این امر نبود دولت امریکا به تمام گزینه های روی میزش فکر می کرد که یکی از آن گزینه ها گزینه جنگ با ما بود که به فضل خدا و تجربه ای که در جنگ تحمیلی به دست آمد توان دفاعی ما قوی شد و دولت آمریکا مجبور شد که گزینه نظامی را از برنامه خود خارج کند. وی دومین عامل در مذاکرات هسته ای را پیشرفت های عظیم فناوری هسته ای دانسته و افزود: اگر پیشرفتی در این خصوص نبود به یقین دست ما در این مذاکرات خالی بود و اینها همه مرهون حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کنند بود.

راستگو گفت:سومین عامل موفقیت ما در مذاکرات هسته ای به اعتراف دوست و دشمن قدرت منطقه ای ایران است، همان قدرتی که شش کشور قدرتمند دنیا را مجبور کرد که پای میز مذاکره بیایند.

امام جمعه اهرم همچنین گفت:یکی از واجبات مالی در اسلام مساله پرداخت زکات است و با تمام شدن ماه مبارک رمضان و در شب عید سعید فطر زکات فطره بر هر مسلمانی واجب می شود.

وی از حضور پرشور مردم روزه دار تنگستان در راهپیمایی روز جهانی قدس و شرکت گسترده در پنج نماز جمعه ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد.

اهرم مرکز شهرستان تنگستان در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار