سودهای بانکی در جیب 500 خانواده می رود

خطیب جمعه شیراز، با انتقاد از رباکاری در بانک‌ها گفت: این مشکل باید سامان یابد، سوال ما این است چرا بانک‌ها باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ربا از مردم بگیرند و در جیب یک عده کوچک بریزند؟.
کد خبر: ۶۹۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 21 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:آیت‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، اظهار داشت: ربایی که بانک‌ها می‌گیرند و چند برابر سود و جریمه نیز به آن می‌افزایند، همگی در جیب یک عده معدود حدود 500 خانواده می‌رود و این نظام باید در تمام کشور اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی ما در رابطه با خلق پول مشکل دارند و مراجع نیز بارها در این خصوص فتوا داده‌اند و باید به سمتی برویم تا مشکلات موجود برطرف شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین به بحث اشتغال نیز اشاره و با بیان اینکه مدیریت اشتغال را به ما نسپرده‌اند اما کار ما آگاه کردن مردم است، گفت: حل مشکل اشتغال، مدیر جهادی می‌خواهد، زیرا پول هست و نباید مسائل را طوری بغرنج جلوه دهیم که مشکل حل نشدنی نشان داده شود؛ تنها نیاز به مردی جهادی است که پیدا شود و همگان را هماهنگ کند.

امام جمعه شیراز گفت: برای حل مشکل اشتغال نیاز به پول بود که رهبری به طوری رسمی دستور دادند که از صندوق ذخیره ارزی هر چه می‌خواهند برای اشتغال بردارند، بنابراین مدیران و وزیران نمی‌توانند دیگر ادعا کنند که پول نیست،مشکل اشتغال این‌گونه نیست که قابل‌حل نباشد و جامعه ما با این حس دینی و اسلامی می‌تواند تاب‌آوری داشته و مسئله را حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ، راه اصلاح جامعه را اصلاح فرد دانست افزود: اگر جلوی دزدی را می‌خواهیم بگیریم، ابتدا باید انسان را خداترس کنیم چراکه برای اصلاح جامعه، این ساختار جواب می‌دهد و تا فرد اصلاح نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد.

دژکام با بیان اینکه وظیفه تربیت انسان و نیروهای اداری مرتبط در این زمینه در جامعه سنگین است، افزود: متأسفانه در رویکرد دولت‌ها آن قسمتی که مربوط به تربیت، اخلاق و فرهنگ است در ردیف آخر توجه است و این به دلیل دیدگاه ساختارگرایانه و جامعه گرایانه است؛ این دسته از مدیران خیال می‌کنند اگر چهارچوب را درست کنند، همه‌چیز درست می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار