۱۴۰ مدرسه در دزفول نیازمند بازسازی و بهسازی هستند/ شرایط آموزش و پرورش در خوزستان مطلوب نیست

محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 03 October 2019

با حضور محسن حاجی‌میرزایی آیین کلنگ زنی سالن همایش یک هزار نفری و  مدرسه کودکان استثنایی زنده یاد پگاه پریدار در  شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ افتتاح مدرسه 12 کلاسه پگاه پریدار با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال و کلنگ زنی سالن همایش زنده یاد پگاه پریدار با اعتبار 60 میلیارد ریال صورت گرفت.

مدرسه استثنایی پگاه پریدار در مساحت یک هزار و 100 هزار متر مربع و سالن همایش زنده یاد پگاه پریدار در زیر بنای 2200 متر مربع احداث شده است.

محسن حاجی میرزایی در این آئین اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.

وی افزود: عرصه آموزش و پرورش خوزستان در کنار تمام مشکلاتی که دارد دارای برخی امتیازات نیز هست که وجود تعداد فراوان خیران مدرسه ساز از جمله مهمترین این امتیازات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تعداد خیران مدرسه ساز در کشور رتبه دوم را داراست، گفت: باید از این ظرفیت والا و مؤثر برای انجام هرچه بهتر کار و فعالیت خود به خوبی بهره مند شویم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از هیچ تلاش و مساعدتی در راستای همراهی با خیران دریغ نخواهد کرد، افزود: ظرفیت ارزشمند خیران مدرسه ساز در استان خوزستان مجال بزرگی برای ما است تا با بهره گیری از آنان به سرعت از سد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های خیران مدرسه ساز، عنوان کرد: تلاش خیران این است که بخشی از رنج و درد مردم را کاهش دهند که این امر توفیق بزرگی است که نصیب انسان های والا می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کار در عرصه آموزش و پرورش با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست چرا که این عرصه، عرصه تلاش و همت پیامبران و اولیای خداوند است. انسان های بزرگ در این وادی مبارک، مقدس و با عظمت پا می گذارند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همه تلاش ها در مشاغل و فعالیت های دیگر برای خدمت رسانی به بخش فناپذیر وجود انسان است اما امر آموزش و تعلیم و تعلم با روح آدمی سر و کار دارد. در فرهنگ دینی آمده که کار در عرصه تعلیم و تربیت انسان ها دارای ثواب و اجر بی پایان است؛ بنابراین لازم است بیش از پیش قدردان زحمات و فعالیت های معلمان، مدیران و خیران مدرسه ساز باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: در سال تحصیلی جاری افزون بر ۶۰۰ نیروی انسانی و ۲۵۰ نیروی خدماتی کمبود داریم با این وجود اجازه ندادیم کلاسها بدون معلم باقی  بمانند .

محمد حیدری به توانمندی نظام آموزشی در دزفول اشاره کرد و گفت: قدمت و سابقه دزفول در حوزه نظام آموزشی حدود یک قرن است این در حالی است که بسیاری از شهرها در این زمان فاقد مدرسه و نظام تربیت و تعلم بودند.

وی گفت: شهرستان دزفول ۱۰ واحد دانشگاهی با سه هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۷۸ هزار دانش آموز در ۳۵۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند که از دورترین تا نزدیک ترین مدرسه از سیستم آموزشی متعادل و متوازن تحصیل می کنند. 

حیدری اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ معلم تلاش می کنند جمعیت دانش آموزی دزفول را تحت پوشش قرار دهند.
وی با اشاره به فعالیت خیران گفت: از سال ۷۶ تاکنون ۷۰ مدرسه توسط خیران در دزفول ساخته شده‌است. 

در ادامه حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی اظهار کرد: هر گونه سرمایه گذاری در دزفول یک سرمایه گذاری کاملاً سودآور است. 

وی با اشاره به وجود دو مجمع خیران مدرسه ساز آقایان و بانوان در دزفول، افزود: آموزش و پرورش دزفول به رغم ظرفیت هایی که دارد، دارای یکسری کمبودها و مشکلات نیز می باشد. به عنوان مثال دانشگاه فرهنگیان دزفول که در دهه ۵۰ تأسیس شده و تولید کننده اصلی نیروهای آموزش و پرورش شهرستان است از کمبودها و مشکلات متعددی رنج می برد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تشکیل یک کارگروه با همکاری آموزش و پرورش دزفول در راستای رفع مشکلات این دانشگاه، عنوان کرد: لازم است وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان توجه ویژه ای نسبت به رفع مشکلات این دانشگاه داشته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدارس دزفول از وضعیت نامناسبی برخوردارند و خطر جدی دانش آموزان را تهدید می کند.

عباس پاپی زاده افزود: ۱۴۰ مدرسه از مجموع مدارس دزفول نیازمند بازسازی و نوسازی اساسی هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ مدرسه دزفول و سردشت اگر سالانه ۱۰ درصد مدارس را بازسازی کنیم سالانه حداقل ۴۰ مدرسه بازسازی می‌شود .

نماینده مردم دزفول در مجلس به کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس دزفول اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۱۰ روز از مهرماه می گذرد برخی از کلاس‌های درس این شهرستان به علت کمبود معلم تشکیل نشده اند و نیازمند یک دستور جدی هستیم و از بازنشستگی نیروها جلوگیری می شود .

پاپی زاده بیان داشت: به علت کمبود معلم، مدیران و معاونان مدارس مجبورند در مدارس تدریس کنند.

وی گفت: پنج هزار کولر گازی در مدارس دزفول کمبود داریم که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان امکان فعالیت در مدارس بدون وسایل سرمایشی امکان پذیر نیست.

وی افزود: پارسال حدود ۷۰ کولر گازی برای مدارس تامین کردیم ولی در حال حاضر برخی مدارس آب سردکن ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار